0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hei,jeg har samme pumpe som deg å min gir grei varme til minus 25 grader så det er ingen grunn til å stenge av denn.Videre er det litt rart att du ikke får opp farten på innedelen din.Du er sikker på at denn ikke står i eco mode.
Hej på er!Just nu i utkanten av Gbg. Ute -16,5 grader inne 21.1 grader börvärdet inställt på 27grader på min NOCRIA på övre plan.Mvh Gamblern
27 i börvärde, då borde den ligga på närmre 3000W in hela tiden...
Citat från: Gamblern skrivet 30 januari 2010, 09:32:40Hej på er!Just nu i utkanten av Gbg. Ute -16,5 grader inne 21.1 grader börvärdet inställt på 27grader på min NOCRIA på övre plan.Mvh Gamblern27 i börvärde, då borde den ligga på närmre 3000W in hela tiden... tänk på proppen :-)R.Just nu -13.7 ute börvärde 23, Inne e temp 21 grader. (Ricky jag har 16A på proppen ingen risk)
Nej maxeffekt uppnås ej vid -20, vår ligger runt 2500-2700w, så 10A håller lätt, vid +7 så håller nog inte 10A, men då behövs inte mycket värme heller.Vi har vår pump på mellan 22-25gr, Eco mode ned till -15, vi hade -25 som kallast, och värmer nedre plan på 96kvm, ca 24-25gr i hallen, och kallaste hörnet ca 18gr, har den som oftast i läge 4 när det är kallt ute.Tar ett tag innan fläkten varvar upp efter avfrostning, innan tempen kommit upp.Men vingen har sitt eget liv! Ställer den rakt ut så mycket det går, men efter några timmar sänker den vingen rakt ned! Varför? Eller är det bara i Heat läge?/A.
Märkligt..min pump har inga sådana tendenser, utan vingen håller sin inställda nivå...//A
Det kan ju vara så också att man glömt bort att man ändrat läget på vingen.