0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: FRJO skrivet 08 februari 2010, 21:49:15måste du ha inegivare? jag kör endast på ute temp funkar kanon Ok, då testar jag med utegivare till att börja med.
måste du ha inegivare? jag kör endast på ute temp funkar kanon
Nej jag har bara en utegivare kopplat till som jag ställer in vilken lutning kurvan till framledningstempen skall vara beronde på ute temp. Men kan också ha en innegivare som kompenserar om det skulle bli för varmt/kalltmen det kanske fungerar på ett annat sätt på ctc styrning
Nu har jag inte läst hela tråden, men ska du docka pannan mot en tank behöver du ha en termostat i tanken om det ska bli riktigt bra, går på returtempen också, men det blir svårstyrt och risken är att den löser på nåt larm, hög framledning tex pga dålig skiktning, varvid den startar igen efter 20 minuter och samma sak händer igen osv. Ska du docka mot en panna behöver du nog en styrning typ SMO10, men eftersom det pratas om shunt i förra tråden antar jag att det inte är fallet.
Jag kör på den inbygda returtermostaten. Cirkpumpen kör jag för jämna. Inga problem med skiktning eller att den löser ut på nåt larm som nån annan skrevMen gör så att du monterar en stickpropp på c-pumpen, väggutag en som du har konstant ström på den andra kopplar du in på cirkpumpsstyrningen som är inbygd i vp så kan du prova båda alternativen.Så har jag tänkt att jag skulle göra men det har inte blivit gjort än på 3 år