0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har också haft ett snack med Jula, dock i ett annat ärende, men fick följande info om Coolix.Jula tar in leveransserier på 400 st åt gången (batch).Det verkar vara "batchen" som kom in i mellandagarna 2009 som dras med ett mjukvaruproblem, då reklamationerna hittills verkar härröra från denna sändning, och det berör endast deras on-off på 3520 W Art.nr: 416045 där användrana kör under +13 ºC.Felet misstänks ligga i en Eprom, och av konstruktionen att döma verkar det alltså krävas ett helt kretskortsbyte.Som tidigare nämnts firar kineserna nyår, och sen ska man titta på problemet och sen skicka ut reviderade kretskort, så jag tippar att man ev börjar utskeppningen i mars 2010, med tanke på den tid allt detta tar. Då de flesta av värmepumps-tillverkare har underleverantörer är det nog så i detta fall att Midea har en underleverantör också som behöver labba fram felet. Om nu några här på forumet även har samma fel på sin pump som köpts in FÖRE mellandagarna är det bra om detta kommer fram snarast, för då är det inte enbart ett "batchfel" längre, utan kan då ev beröra hela serieproduktionen. Kanske dags för en röstningstråd ?
Ursäkta att jag lägger mig i..... men...bippssan: jag har själv en invest 12,a och har förbannat det där hönsanätet i plast.... det bygger ju snö som blir till is.... Kan man alltså ta bort det? Då är ju kylflänsarna helt blottade.... Hur känsligt är inte det? jag tar gärna bort dom, men om tex en liten sten eller isbit flyger från snöslungan (Givetvis inte riktad mot pumpen, men kan ju skjuta snett) vad händer då? Invest är väl samma som coolix, vi har en på bottenvåningen, och den funkar utmärkt fast när det har krupit ned emot -20 så får den det jobbigt, isynnerhet när det beckar på med snö och is vid plastgallret......
Var på Jula, kungens kurva idag, och fick höra att kretskorten nu verkar ha kommit, så jag passar detta vidare till de som berörs.
Hej! Jag har varit ikontakt med Jula idag.Det hade inte kommit några kretskortkort ännu.Var har du hört att dom kommit? Kan det ha varit ett prototypkort som jula ska pröva först månntro? / MatsCitat från: Art Deco skrivet 21 februari 2010, 19:06:24Var på Jula, kungens kurva idag, och fick höra att kretskorten nu verkar ha kommit, så jag passar detta vidare till de som berörs.
Citat från: alfamats skrivet 23 februari 2010, 19:12:38Hej! Jag har varit ikontakt med Jula idag.Det hade inte kommit några kretskortkort ännu.Var har du hört att dom kommit? Kan det ha varit ett prototypkort som jula ska pröva först månntro? / MatsCitat från: Art Deco skrivet 21 februari 2010, 19:06:24Var på Jula, kungens kurva idag, och fick höra att kretskorten nu verkar ha kommit, så jag passar detta vidare till de som berörs.Dom hade visst snackat med Jula:s inköpschef (i Skara ?) som jag har för mig är Fredrik Bohman, prova och kontakta honom.
Men va fan!!!,jag försvarade en coolix?..*s*Nej men rätt skall ju vara rätt..=)/Dogge
Citat från: doggydoggen skrivet 15 mars 2010, 17:40:53Men va fan!!!,jag försvarade en coolix?..*s*Nej men rätt skall ju vara rätt..=)/DoggeDet är så det börjar. Du äger snart en själv skall du se :-)/putte
Citat från: Puttepj skrivet 15 mars 2010, 17:46:04Citat från: doggydoggen skrivet 15 mars 2010, 17:40:53Men va fan!!!,jag försvarade en coolix?..*s*Nej men rätt skall ju vara rätt..=)/DoggeDet är så det börjar. Du äger snart en själv skall du se :-)/putteHa ha,jag var faktiskt och tittade på en igår..=)måste säga att den såg faktiskt välbyggd ut om man ser till priset,stod ett annat fabrikat bredvid som i mina ögon såg epigare ut,jag tog faktiskt bort locken/överdelarna och jämfördevar på jula,så det andra fabrikatet får ni räkna ut själv..Funderar i expriment syfte..eehhh.(samt extremt kännslig för ett varmt sovrum) att------kanske inhandla en som ac till sovrummet.. /Dogge