0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Citat från: Raffen skrivet 13 januari 2010, 20:36:57Tycker inte du att Ferrit redan har fått tillräckligt med relevanta råd här eller?? Eller har du några ytterligare att komplettera med så var inte blyg här nu Ubbe!Det var inte menat gentemot dig på något sätt. Han sa ju att han tänkte rådfråga sin installatör och det är väl bra om han vet att den installatören är kunnig på Toshibas VP. Det var det jag tänkte på, inget annant. Jag vet att du kan Toshiba så den biten har jag ingen anledning att ifrågasätta det vet du väl (om det var det du ev. hakade upp dig på).
Tycker inte du att Ferrit redan har fått tillräckligt med relevanta råd här eller?? Eller har du några ytterligare att komplettera med så var inte blyg här nu Ubbe!
lägesrapport om min pump:Har idag bytt fläktmotor på innerdelen som var ett annat problem men nu är fläkten tyst. Därmed var pumpen stängd och strömlös i ca. 2timmar därefter startar jag den och nu levererar den +52 grader vid max körning och den drar 6.2 amp. Visserligen är det -4 grader ute nu så skillnaden är stor mot -19 tidigare men det är en helt annan pump. Nu känner jag igen den. konstigt eller....//Ferrit
Den påfrostar och avfrostar som den ska, tyvärr så har jag ingen effektmätare för momentanvärde. (förutom en ETECH PM-300 som visar fel så in i helv.....mäter rätt på resistiva apparater och 50% för lite på induktiva)
Citat från: Steos skrivet 20 januari 2010, 01:46:10Den påfrostar och avfrostar som den ska, tyvärr så har jag ingen effektmätare för momentanvärde. (förutom en ETECH PM-300 som visar fel så in i helv.....mäter rätt på resistiva apparater och 50% för lite på induktiva) Hur vet du att den visar "fel så in i helv..."? Jag har både en sån och en Voltcraft och diffen. mellan dessa ligger inom några få procent. Jag kan se detta genom att jag kör dem inkopplade samtidigt. PM 300 mäter konstant lite för mycket jämfört med Voltcraften.
jämförde märkskylten på brödrost och perkulatorbryggaren (resistiva) nästan exaktavärdenjämförde två olika dammsugare (induktiva) visade hälften så mycket