0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Micke! Var någonstans ungefär i Sverige finns ditt hus?? Mvh Raffen.
Vi har köpt en Mitsubishi Electric MSZ-FD25VABH. (Q-Heat 660) och väntar på att få den monterad.Dom kostar några tusen mer, men dom spar även mer och går ofta trots att det är riktigt kallt ute.
Jag är som alltid öppen för förslag naturligtvis.Skulle Toshiban passa bättre för mig kanske?, förklara för jag är som som sagt inte är ett dugg insatt?mvh micke
Jag kommer att köra liknande lösning mot vår Nibe 310P frånluftspump.Vi har köpt en Mitsubishi Electric MSZ-FD25VABH. (Q-Heat 660) och väntar på att få den monterad.Så jag kan inte säga något om resultatet än men det jag kan säga är att även jag bor i Värmland och det är många här i kring som är mycket nöjda över sina Mitsubishi-pumpar. Dom kostar några tusen mer, men dom spar även mer och går ofta trots att det är riktigt kallt ute.
sparar mer än mer än vad/vem?
Det lutar faktiskt åt en Nocria 14, jag tror den kommer att passa mina behov och vad jag läst till mig så är folk övernöjda med den.Så nu återstår att ta in lite offerter o.dyl samt kolla upp var i huset den skulle passa bäst att installera samt hur man bäst samkör den med min 490 på bästa sätt för minsta elförbrukning.mvh micke