0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
har satt en en Nocria 18 som filterrengöringen krånglar på, den vill inte köra ut filtren ordentligt, dom ställer sig ibland snett, ibland åker bara ena ut och ibland åker dom inte ut alls, det verkar som det "kuggar över" bara.har kollat så borst-lådorna sitter som dom ska, och om jag hjälper till att dra i filtren så kommer dom ut.kan man plocka bort dom där borstlådorna, spärra den automatiska filterrengöringen och bara stoppa dit filterinsatserna?den sitter i en verkstad med mycket vinkelslip och svets så filtren blir fort täta.
sen så fick jag löda dit ett vitt rektangulärt motstånd på utedelens lilla kretskort (inverterdelen) för detta hade vibrerat lös så benen var avbrutna, la mycket smältlim runtom så det inte skulle skaka loss nåt mer. men kretskortet ser inte så värst kapslat ut, kommer garanterat bli mycket elektroniska problem på dessa pumpar, ser inte ut som nån high-end kvalité men så står det ju made in PRC också..
Citat från: Oskar P. skrivet 23 januari 2010, 10:22:43sen så fick jag löda dit ett vitt rektangulärt motstånd på utedelens lilla kretskort (inverterdelen) för detta hade vibrerat lös så benen var avbrutna, la mycket smältlim runtom så det inte skulle skaka loss nåt mer. men kretskortet ser inte så värst kapslat ut, kommer garanterat bli mycket elektroniska problem på dessa pumpar, ser inte ut som nån high-end kvalité men så står det ju made in PRC också..De bilder man sett här på forummet från kopplingsplinten på utedelen ser inte all för seriöst ut.Ser ut som ett hemmabygge.