0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Runis! Nej i det här fallet var det ingen Nocria pump men väl en annan Fujitsupump, och när det gällde den här värmekabeln så var den inte heller till pumpen utan avsedd att läggas i evakueringen för kondens och avfrostningsvattnet från pumpen, och jag använde givetvis pumpens elektriska kopplingsplint för inkopplingen. Sen behöver du väl inte bli så snarstucken för att jag nämnde att Fujitsupumparnas kopplingsplintar inkl jorden är en riktig B-lösning alltså för det tycker med all säkerhet de flesta som har lite insikt och som kommer i kontakt med dem det är jag ganska övertygad om du, eftersom något sämre det har jag inte sett tidigare ivf det kan jag verkligen försäkra dig. Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 24 januari 2010, 00:09:57Hej Runis! Nej i det här fallet var det ingen Nocria pump men väl en annan Fujitsupump, och när det gällde den här värmekabeln så var den inte heller till pumpen utan avsedd att läggas i evakueringen för kondens och avfrostningsvattnet från pumpen, och jag använde givetvis pumpens elektriska kopplingsplint för inkopplingen. Sen behöver du väl inte bli så snarstucken för att jag nämnde att Fujitsupumparnas kopplingsplintar inkl jorden är en riktig B-lösning alltså för det tycker med all säkerhet de flesta som har lite insikt och som kommer i kontakt med dem det är jag ganska övertygad om du, eftersom något sämre det har jag inte sett tidigare ivf det kan jag verkligen försäkra dig. Mvh Raffen. Vet garanterat elkopplingar som är sämre......minns Raffens kabeldragningar bakom dörrfoder och dyl från en tråd där han redovisade hans förträffliga lösning med värmekabel och en strömbrytare som jag tycks minnas att det fanns en del elektriker här på forumet som var speciellt imponerade över.....//Krister
Jodå det du säger här att det fanns även synpunkter på min kabeldragning innanför dörrfodret givetvis men det blev verkligen både snyggt och dessutom praktiskt, sen vad denna min kabeldragning i det här fallet nu har med Fujitsus undermåliga kopplingsplintar att göra det förstår jag inte alls måste jag säga.
Citat från: Northkingen skrivet 24 januari 2010, 09:42:09Citat från: Raffen skrivet 24 januari 2010, 00:09:57Hej Runis! Nej i det här fallet var det ingen Nocria pump men väl en annan Fujitsupump, och när det gällde den här värmekabeln så var den inte heller till pumpen utan avsedd att läggas i evakueringen för kondens och avfrostningsvattnet från pumpen, och jag använde givetvis pumpens elektriska kopplingsplint för inkopplingen. Sen behöver du väl inte bli så snarstucken för att jag nämnde att Fujitsupumparnas kopplingsplintar inkl jorden är en riktig B-lösning alltså för det tycker med all säkerhet de flesta som har lite insikt och som kommer i kontakt med dem det är jag ganska övertygad om du, eftersom något sämre det har jag inte sett tidigare ivf det kan jag verkligen försäkra dig. Mvh Raffen. Vet garanterat elkopplingar som är sämre......minns Raffens kabeldragningar bakom dörrfoder och dyl från en tråd där han redovisade hans förträffliga lösning med värmekabel och en strömbrytare som jag tycks minnas att det fanns en del elektriker här på forumet som var speciellt imponerade över.....//KristerTjenare Kingen! Jaså du blev också lite purken när jag råkade anmärka lite på Fujitsus elektriska kopplingsplintar Krister. Jodå det du säger här att det fanns även synpunkter på min kabeldragning innanför dörrfodret givetvis men det blev verkligen både snyggt och dessutom praktiskt, sen vad denna min kabeldragning i det här fallet nu har med Fujitsus undermåliga kopplingsplintar att göra det förstår jag inte alls måste jag säga. Mvh Raffen.
Hej Runis! Ja jag vet inte riktigt nu om du kan hålla isär begreppen här Runis, men bilden visar nämligen ingen värmekabeldragning utan den visar elanslutningskabeln till pumpen, och det är nog inte så många tror jag som har en så pass snygg och diskret eldragning till sina pumpar kan jag säga. Mvh Raffen.