0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej pälsmössan .du undrar varför jag frågar .(den frågan trodde jag jag skulle få från spotec) Hur ska man annars veta om en produkt är bra om man inte vet vad den presterar. Flashiga ord . ja jag har läst om det i massor med böcker . .Och vet du, jag förstår dom Thumbsup.Sen om man gör reklam för att test piloter sökes för en produkt borde dom i alla fall kunna svara på enkla tekniska frågor runt produkten .som installatör vill jag veta om det är en skrivbordsprodukt eller något som är kompatibelt med övriga produkter som finns installerat i våra hem . och jag hoppas att spotec inte ser teknik frågor som påhopp eller flumig kritik.För det är inte menat så.c-c
Köp en airvell om ditt system passar för 410, cop vid - 10 och 45 grader på framledningen 3,4,.. chofu vid - 7 och 35 grader på framledningen 2,46. . känns som en klart bättre investering med en airvell från essén . Finns det någon stans redovisat vad som är kyleffekt och vad som är drivenergie ?vad styr avfrostningen och vid vilka intervaller ?vilken lamellfördelning har värmepumpen på förångaren ?.hur mycket luft omsätter utedelen och hur många grader kyler den luften vid dimensionerande utomhustemperaturer ? vilka docknings alternativ finns det ? Är styret kompatibelt med något befintigt på marknaden ? Finns möjlighet för en funktion med växelventil ? Finns det någon potensialfri kontakt för larm ?Vad reglerar förångningen ?c-c
MVH. Torbjörn Johansson