0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har sedan en dag fått upp ett nytt meddelande på spliten den talar om frysskydd ? Texten syns på 1.0 å växlar omväxlande mellan frysskydd å varmvattentemperatur. Tror inte att jag har sett detta förut har endast sett texten strömbegränsning tidigare. Larmkod 73 enligt skötselanv. Någon som känner igen detta?Det verkar dock inte påverka förbrukningen landade på 60 kwh idag har annars haft runt 80 kwh när temp har legat runt -10 ºC senaste dygnet endast -5 ºC.Mvh tyke
Tjena grabbar såg att jag hade fått svar ! Jag vänder mig till er proffs här på forumet innan jag kontaktar nibe.-4.6 ºC enligt pannan -6.6 ºC ute. Den vanliga diffen.Vilken sida hittade du infon Jonas ? Hos mig står det "När utetemp sjunker under 0 samt driftläge inte tillåter uppvärmning.Mvh tyke
Hälsningar från östgrannlandet!Har följt denna forum med intresse, det är ju ni som är lite av pionerer på värmepumpar av olika slag. Är själv intresserad av Nibe Split och utedelen AMS 10-12. Tänkte bygga själv en vv-beredare på ca.300 lit. för radiatorvärmning på boyta på ca. 130 kvm. Denna beredare värms upp med hetgasslingan. Varmt bruksvatten från befintliga oljepannan. Kanske solpaneler senare till.Varför är AMS10-12 så mycket billigare än tex. F2025? Är det reglersystemet? Är det nånting som jag har missat?Någon som har erfarenhet av NIBE AMS 10-12?
Hej igen provade med nibe vilken manual är det när jag provade så fick jag samma som jag har i pappersform ??Mvh tyke
Hej Jonas var i kontakt med nibe idag killen var trevlig å bad att få återkomma. 5 timmar senare sa han att jag måste ha varit å pillat på maskin. Det var hans förklaring ? Gick in på larmloggen hade mkt riktigt en felkod 26. Killen påstod att de hörde ihop med min frysskydds undring.Vad vet jag ! Det jag med säkerhet vet att jag ej har varit å pillat i menyerna de senaste dagarna.Mvh tyke