0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Tackar!Meny 2.1.5 VB-pump styrs. värmeHär väljs varvtalet på värmebärarpumpen vid husuppvärmning.Inställningsområde: 1 – 100Fabriksinställning: 100Varför vill man inte köra med 100% ? ( Vet inget om detta)Vad händer om jag ställer ned den till tex 80%Vad hände med framledn / retur när du ställde ned till 40%? hur stor skillnad blev det i temp på meny 2,5.. framl(ret)Vad siktade du på när du skruvade ned pumpen?Mvh / D
Hej Jonas jag fick för mig att när man väl ställt in värdena som du säger med utetemp å dyl så sköter Spliten resten när utetempen ändras ? Mvh tyke
Hej!Hur fixar man varmvatten cirk. går det att installera till dusch och kök.jag väntar ca 5 minuter varje gånga jag skall duscha diska på varm vatten. och får spola länge i köket för att få kallvatten.Skulle vara guld med cirkulation..Mvh / D
Tjena!Jag förstår inte varför det bara är när varmvatten laddningen pågår som det blir strömbrist.Ingen elpatron används ju när den gör vatten och max frekvens är 80 Hz vid vattenladdning.Nu när de är närmare 26 minus ute och pumpen går på konstant 85 Hz och fläkt steg 3 för att värma huset så finns ingen strömberänsning.Varför?Mvh / D