0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Räknas verkligen antal starter upp när den frostar av?
Tja!Fick min Split installerad för 6 dagar sedan och har med intresse följt denna tråd. Jag har pillat lite på inställningarna men är inte nöjd med hur utfallet är.Detta är mitt facit efter 6 dagars drift:Antal starter: 192 (32 per dyn)Drifttid kompressor: 191hTid med tillsats: 193(!)hDrift VV: 8hTotal el per dygn: 96kwhBor i Malmö och vi har visserligen haft kallare än normalt men tempen har legat mellan 0 och -8 den senaste veckan.Antalet starter menar installatören beror på att den måste avfrostas ofta när det är kallt.Vad säger ni andra ägare om dessa siffror?MvhF
Citat från: apankoko skrivet 08 december 2010, 18:53:28Tja!Fick min Split installerad för 6 dagar sedan och har med intresse följt denna tråd. Jag har pillat lite på inställningarna men är inte nöjd med hur utfallet är.Detta är mitt facit efter 6 dagars drift:Antal starter: 192 (32 per dyn)Drifttid kompressor: 191hTid med tillsats: 193(!)hDrift VV: 8hTotal el per dygn: 96kwhBor i Malmö och vi har visserligen haft kallare än normalt men tempen har legat mellan 0 och -8 den senaste veckan.Antalet starter menar installatören beror på att den måste avfrostas ofta när det är kallt.Vad säger ni andra ägare om dessa siffror?MvhFAntal starter beror på avfrostningar.Tid med tillsats 193 betyder inte 193 timmar utan 193 KWh vilket motsvarar 50 timmar med elsteg 2.Har du rumsgivare?Har du satt ner GM för eltillskott? Har du rumsgivare så sätt denna parameter till -1000, i annat fall -800 - -1000.MVH/Jonas
Hur skall splitten bete sig nu när det är vår? Min jobbar bort ett GM-underskott på 120 på drygt en minut när utetempen ligger på ca 7 grader. Inga problem med komforten, men jag undrar bara om era jobbar på samma sätt?