0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: Friddeman skrivet 28 december 2009, 11:59:45Tror han menade att fujitsun va populärare än både panasonic & toshiban.Det är möjligt. Mina svar har bara rört det du frågade om ang. val lite tidigare här i tråden, Panasonic och Toshiba.Det finns ju ett antal andra fabrikat som du nog ska titta på och kolla pris för också, det är nog rätt tänkt.
Tror han menade att fujitsun va populärare än både panasonic & toshiban.
Vad frågade Friddeman om här?? Nej det kan de ju inte vara då, förutom när man behöver varm vatten då villsäga, så man kanske skulle satsa på fujin då istället för de panasonic & toshiban ja funderade på? Vilken skulle du valt i min sits?
Sluta bråka nu pojkar & hjälp mig istället=) Panasonic, toshiban,fujin eller någon annan, vad skulle ni valt om ni enbart skulle kört med pump & endast eldat för att få varm vatten? Vilken drar minst ström förhållande till värme mm?
okej tack, då har jag fått lite kött på benen, vet inte vad huvudsäkringen ligger på, har inte hunnit kolla för har nyss köpt huset, men tror dom in till proppskåpet låg på antingen 30 eller 50 ampere vardera & det va 3st i huvuddosan.Lutar nog åt en nocrian då, om jag har tur får den plats jämt ovanför huvuddörren inne i hallen, är ju en liten hall först sen nästan direkt till vänster kommer vardagsrum & direkt till höger kommer trappan & köket ligger rakt fram, så borde bli en bra placering.Vv-berderade, ja det tål ju att kikas på , tackar kjell & andra skrivbenter i forumet, & mycket bra "kalkyl" där a..
Nu har jag snart klickat på köp knappen för en nocria 14, nu kommer fråga 2. Vilken vv-beredare skulle passa bra när man eldat med ved förut? Känns ju lite trist att elda bara för att få varm vatten.Är det bara att koppla in vv-beredaren med rören till pannan sen?
okej men en vv-berdedare på 100l räcker inte länge va?
och jag är lite Nibe frälst