0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hejsan jag är nybliven villa ägare & huset är uppvärmt med ved enbart. Så nu ska jag beställa en luft värmepump & den får helst inte kosta mer än 11 000:-, frågan jag har är vilken pump man ska välja? Villan är på 90+40kvm 1 1/2plans & ligger i värmland.Tanken är att komplettera med en pump då man inte har ork eller möjlighet till att elda.. Har funderat på någon av panasonics modeller.. Mycket tacksam för tips.//Tony
Hejsan nej tänkte att själva pumpen fick kosta runt 11000:- sen tillkommer naturligsvis installerings kostnaderna då. Hur är panasonics e12hke (http://www.priskonkurrenten.se/se/art/panasonic-e12hke.php?ref_lp=prisjakt) mot Toshiba Super Daiseikai 13 - 6,9 kW (http://www.hetluften.se/contents/sv/d16_Toshiba_Super_Daiseikai.html)??Några andra pumpar som skulle passa?
Priser Samtliga priser anges exklusive mervärdesskatt och fraktkostnad. Vid försäljning till svenska företag, organisationer och privatpersoner tillkommer alltid svensk mervärdesskatt och frakt.
Men vilken är bäst av panasonicen & toshiban då?
Citat från: Friddeman skrivet 27 december 2009, 21:10:08Men vilken är bäst av panasonicen & toshiban då?Beror vem som svarar dig.....Svarar Raffen så är det Toshiba oavsett du jämför med bergvärme eller kärnkraft eller vad som helst..... Svarar Kjell62 så är det Panasonic och då ska den helst köpas hos tsf.... Å frågar du mig så välj Monstret..... //Krister
Citat från: Northkingen skrivet 27 december 2009, 21:17:01Citat från: Friddeman skrivet 27 december 2009, 21:10:08Men vilken är bäst av panasonicen & toshiban då?Beror vem som svarar dig.....Svarar Raffen så är det Toshiba oavsett du jämför med bergvärme eller kärnkraft eller vad som helst..... Svarar Kjell62 så är det Panasonic och då ska den helst köpas hos tsf.... Å frågar du mig så välj Monstret..... //KristerTjenare Kingen! Ett riktigt kalasinlägg här av dig tycker jag Krister, verkligen bra alltså! Men faktum är annars att jag även rekommenderar Monstret ibland också du, spec till folk i de norra delarna av landet. Mvh Raffen.
nocria 24??