0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vill Inte ha 22gr inomhus! Än om jag har det så lär det inte öka så mycket i förbrukning!Och sportmössan, bra förbrukning, men tycker många har hög förbrukning, trots Bergvärme, säkert dåliga pumpar och/eller feldiemensionerat, stavas?Men hållet med alla dagar att vattenburet system är överlägset, men är inte så mycket att Göra åt, eller konvertera till fjärrvärme, nej tack!Vi har köpt tomt och ska bygga nytt hus, vattenburen golvvärme./A.
Trevlig tävling nu på G: Vem förbrukar minst och inget fusk nu med Ikeas värmeljus eller kaminhistorior....
Hur stöttar man en LL-pump??I övrigt är vattenburen värmesystem överlägset luftburet, var utan i fyra år pga oljebojkott. Men LL-pumpar är bra. Allt beror på husets planlösning.
Vill Inte ha 22gr inomhus! Än om jag har det så lär det inte öka så mycket i förbrukning!Vi har köpt tomt och ska bygga nytt hus, vattenburen golvvärme./A.
Aha, Gano, kanske så man får göra, flytta sopBorschen uppåt ett plan, och köpa en riktig pump på nederplan, men frågan är vart den på övreplan ska hitta sin plats, sen övre plan är bara 46kvm och nedre plan 95kvm../A.
Hej!Jag ville provocera lite med denna tråd och det verkar som jag lyckats.Som tidigare inlägg med bergvärme skrev- vilket cop har du vid - 30 grader.Jag är personligen helt överttygad om 1:1(i bästa fall........)Men, grejen är att mina pumpar klarar huset till -25En anläggning som klarar huset till -25, är det verkligen ett komplement eller ska man se det som primär värmekälla?Det är huvudfrågan!