0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: zibrosc1235 skrivet 29 december 2009, 19:34:48...men i nästan varje kritiskt inlägg till ngn pump dyker det alltid upp ett antal nonsenssvar av typen ovan och som handlar om att just den pumpen har just "jag" och den funkar alldeles utomordentligt...Som i den här tråden dåhttp://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=27691.msg263417#msg263417Fast här handlar det om QC kopplingar
...men i nästan varje kritiskt inlägg till ngn pump dyker det alltid upp ett antal nonsenssvar av typen ovan och som handlar om att just den pumpen har just "jag" och den funkar alldeles utomordentligt...
Det som kommer hända om tillverkarna ska ta större ansvar är att instälningsmöjligheter för användaren kommer minska samt krav på årlig service osv. Missas service eller användaren är och petar i fel menyer så upphör garanti detta kommer förmodligen kosta villa ägaren större pengar.
Citat från: overlander skrivet 07 februari 2010, 16:56:48Det som kommer hända om tillverkarna ska ta större ansvar är att instälningsmöjligheter för användaren kommer minska samt krav på årlig service osv. Missas service eller användaren är och petar i fel menyer så upphör garanti detta kommer förmodligen kosta villa ägaren större pengar.Om köparen av produkten ses som en av spelarna på marknaden och därmed skulle ha ett ord med i utvecklingen så kommer det INTE att inträffa tror jag. Då skulle pumparna istället bli billigare och ha högre kvalité med säljare/tillverkare som själva tar det ekonomiska ansvaret om det skiter sig och inte använda sig av kundens egna hemförsäkring!
Citat från: zibrosc1235 skrivet 07 februari 2010, 17:04:43Citat från: overlander skrivet 07 februari 2010, 16:56:48Det som kommer hända om tillverkarna ska ta större ansvar är att instälningsmöjligheter för användaren kommer minska samt krav på årlig service osv. Missas service eller användaren är och petar i fel menyer så upphör garanti detta kommer förmodligen kosta villa ägaren större pengar.Om köparen av produkten ses som en av spelarna på marknaden och därmed skulle ha ett ord med i utvecklingen så kommer det INTE att inträffa tror jag. Då skulle pumparna istället bli billigare och ha högre kvalité med säljare/tillverkare som själva tar det ekonomiska ansvaret om det skiter sig och inte använda sig av kundens egna hemförsäkring! Ok, köparen ska tala om hur värmepumpen ska byggas och sedan blir det både billigare och bättre?Vad bra Thumbsup
Varför säljer de försäkringar om de inte gillar det?? . Sedan så finns det ju inte en chans att skadorna kan kosta så mkt som de säger, enda chansen är att installatörerna säger att de måste byta det och det för att tjäna pengar. Bättre att försäkringsbolagen inte säljer en sådan typ av försäkring, så kan de sluta gnälla. Min Mobil från ericsson krånglar hur mkt som helst, försäkring täcker inte ett piss. Samma med TV DATOR etc. Själva VP;n kostar ju inte 150000. Min bil (volvo) massa strul som jag måste pröjsa. Varför detta gnäll om VP som är den enda av ova nämnda produkter som betalar sig självt.