0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
upp till-15.
Kör man med eco läget så drar pumpen mindre ström och ger 70 % effekt, vinsten blir att man kan öka tempen och få högre värme till en lägre kostnad än high läget, eco läget fungerar upp till-15 i bästa fall.
Hej Gurravasa! Ja jag håller med dig här, jag är också väldigt nyfiken på hur man nu skulle ha löst detta med att det skulle bli en besparing med eco-läget ifh till en ordinarie drift på pumpen enligt de resp önskade inställningar som man gjort och då vill att pumpen skall innehålla för husets räkning. Jag kan ivf t.v inte se annat än att det bara är en klart övereklamerad och helt onödig funktion egentligen. Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 11 december 2009, 14:34:16Hej Gurravasa! Ja jag håller med dig här, jag är också väldigt nyfiken på hur man nu skulle ha löst detta med att det skulle bli en besparing med eco-läget ifh till en ordinarie drift på pumpen enligt de resp önskade inställningar som man gjort och då vill att pumpen skall innehålla för husets räkning. Jag kan ivf t.v inte se annat än att det bara är en klart övereklamerad och helt onödig funktion egentligen. Mvh Raffen. Om inte det gör någon skillnad på förbrukningen så håller jag med dig om man använder det i marknadsföringssyfte.Men om det nu visar sig göra 200W skillnad skulle inte du också köra på Eco läge eller hade du trotsat för dina principeratt Eco läge är ett påhitt och kört vidare på 200W högre förbrukning? *undrar*MVH//Thomas