0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
glömde bara tillägga. IVT smiter. de skulle ringt mig,, (förra vintern) men sket i det. det fattar jag väl.... bara det att jag ringde dom gång på gång, och tillslut skickade de ut gubbar o kollade min pump. men trots det va det resultat löst. de har vart ute några gånger denna vinter med. resultatlöst. jag vet inte om de vill dröja ut hela garantitiden så de slipper göra nåt? man börjar ju undra.......... man ska inte ge sig mot dom, men tyvärr gör man det...............
dom där förbannade IVT! dom blåste mig grundligt. jag har samma problem, dom slingrar sig. nu har de ändrat version och helt plötsligt skall inte min pump hålla värmen ngn minusgrad?! de sa jag MÅSTE ha element på. när de sålde den till mig, sade de att den va sååå bra.och till mitt lilla lilla hus, skulle den hålla ända ner till -15. och de sade att jag INTE skulle behöva sätta på element. den e endast fungarande till MAX -2 har jag sett! det värsta skitöp jag gjort. och ja har tjatat så mkt nu på dom, att ja inte orkar mera. nu bjuder jag dom på dom där förbannade 22000 kr! jag har sett på andra ställen på nätet, att detta tycks vara ett vanligt förekommande problem med ivt luft/luft pumpar. förstår att vi är många med samma problem,, men IVT håller tyst. de tycks låtsas att vi är den enda kunden som klagar. oftast säger de oxå det. att de inte fått in några klagomål. jag hoppas iallafall att trådskaparen fått in komplementvärme nu. att det löst sig. själv ska jag fixa kakelugn o har precis köpt kamin. och förhoppningsvis fixar jag en vedspis, så gör jag mig totalt oberoende av både idiotföretag som blåser folk, samt oberoende av el som kan krångla. näääääää IVT ska man inte köpa!
och till mitt lilla lilla hus, skulle den hålla ända ner till -15. och de sade att jag INTE skulle behöva sätta på element. den e endast fungarande till MAX -2 har jag sett!
-Dels verkar det som om IVT-försäljarna har en övertro på vad pumpen klarar. IVT är ju trots allt en medioker pump i högpris-segmentet.
Kompis, akta blodtrycket !Kolla på På http://www.ivt.se/page.asp?lngID=582&lngLangID=1 och ta kontakt med rätt människa, kanske tipset om att hota med TV här i tråden kan vara ngt. Kan tyvärr inte göra det själv pga att jag jobbar i branschen.