0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: Paxmax skrivet 09 december 2009, 03:26:50Dock så mäter PM300 illa med inverter... kan bli typ -13% eller mer...Hur har din mätning gått till?
Dock så mäter PM300 illa med inverter... kan bli typ -13% eller mer...
Nu handlade det ju inte om att läsa sig till 1% utan om man kan lita på Voltcraft grundat på något fakta, och inte tyckande, som t ex att den har mätts upp och jämförts med någon säker referensmätare
Mmm! Jag är nog lite sugen på och "provköra" Voltcraften i labbet... undra om vi har den på våran "konkurrent hylla"..? pja... annars får man väl casha upp för en...
Citat från: Paxmax skrivet 22 december 2009, 00:04:41Mmm! Jag är nog lite sugen på och "provköra" Voltcraften i labbet... undra om vi har den på våran "konkurrent hylla"..? pja... annars får man väl casha upp för en...Du kan få låna både min Voltcraft och PM 300 om du mäter upp dem gratis åt mig.
Hmm.. pja, det tar ju lika lång tid med 2 mätare som en.... kan jag slänga in vår egen PM300 i mixen åxå (den mäter ca 13% fel på inverterpumpar).Jo, det vore intressant, så kan du undvara mätarna i ca 2 veckor så kör vi!Hoppas jag hittar en fungerande pulsutgång på mätaren... då går det mkt fortare.Skall labba lite med egna PM300'n... borde finnas någon bra testpunkt man kan använda...Fråga: får jag skruva isär Voltcraften för och hitta pulsutgången?
Hej Maxpax,Jag vill köra lite mätningar först så jag kan (be)visa Raffen lite siffror. Jag kan PM:a efter nyår nån gång.Jag kan skruva isär den själv och se om det är något speciellt bök med det eller inte. Lyckas jag få isär den (och ihop den) litar jag på att du kan göra likaledes. Jag kan skicka med min PM300 också när jag skickar Voltcraften.