0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej UH! Ja det klarar den säkert helt utmärkt, jag har själv 2 st Voltcraft Energy Check 3000-mätare på mina resp luftvärmepumpar och som jag har köpt hos Conrads och de visar max 1% fel (för lite) och det tycker jag ändå är helt ok, detta vet jag eftersom jag har kört dem i omgångar på 1 månad i taget på resp pump och där jag då har haft resp mätare seriekopplad med en Enermetmätare som jag har köpt i Rickards webbshop. Fick för all del ett fel på min ena mätare för ett tag sedan där den då helt plötsligt bara mätte upp till max ca 385-390 watt och inte högre men jag fick givetvis en ny mätare på garantin som f.ö är 2 år, annars är jag riktigt nöjd med dessa mätare och kan därmed också rekommendera dem. Mvh Raffen.
Jag blir bara inte klok på varför det är så svårt att konstruera en mätare som på korrekt sätt visar åtgången energi kontra beräknad? Som gammal elektriker tycker jag att det är konstigt att med dagens ic-teknik. Jag menar vad man skickar in för effekt borde väl inte vara så svårt att mäta genom att kontrollera vad som skickas tillbaks?
Tyvärr är testet rätt menigslöst eftersom man bara testat med resistiv last.
HejGA Electric Energy meter mäter riktigt bra faktiskt enligt detta test.MVH/GanoKolla sedan i Clas Ohlsson katalogen. MISSTÄNKT SAMMA APPARAT för 99 kr. Jag hade en sådan, men den mätte helt galet (hälften så mycket som den borde ha mätt), måste ha varit något fel på den. Fördelen med den var att den saknade batterier. PM300:orna käkar batterier (LR22). Kanske ska köpa en ny ?Hej Gano!Ja, vad man kan se ser de identiska ut, förutom att Co:s är vit. MVH/UH
Citat från: pi.r skrivet 29 november 2009, 20:03:54Tyvärr är testet rätt menigslöst eftersom man bara testat med resistiv last. Har man? Hur vet du det?
Citat från: Olle61 skrivet 29 november 2009, 22:13:57Citat från: pi.r skrivet 29 november 2009, 20:03:54Raffen...Jag undrar vad Apan skulle säga om DEN bilden... med tanke på kommentaren i tråden Vart ska man placera termostaten för värmekabel i utedelen ? En snutt vanlig jordad nätsladd - med ytterhölje - skulle kanske vara på sin plats..? ThumbsupHar du provat någon av dom riktiga "snik"-modellerna (100-200 kr) mot din "riktiga" mätare? Resultat?Har du jämfört dina mätare med något annat än med en pump som last? Om inte så jag skulle vara lite skeptisk till att ta dom resultaten som garanti för att andra laster mäts lika bra. I alla fall utan att testa med några andra laster, som datorer, TV mm. Men du kan ju ha hittat en riktigt bra mätare... Allt är ju inte skit som finns där ute.... I så fall är den lätt värd sitt ca. dubbla pris.
Citat från: pi.r skrivet 29 november 2009, 20:03:54