0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Ny på forumet & ägare till en Polar2 RAS10 sedan den 27/11.
HejNy på forumet & ägare till en Polar2 RAS10 sedan den 27/11.Vi har inte haft minusgrader förrän idag men hittills har jag inte sett någon antydan till påisning.Lovar att hålla koll på det och återkomma om det blir nåt.Är förövrigt väldigt nöjd med pumpen.Dan
Skönt att se att din inte krånglar, hoppas fler ägare hör av sig med samma erfarenheter så man kan börja kolla ordentligt vad inköpspriserna ligger på.
Och efter 6,5 minuters avfrostning så ser den ut så här och är därmed helt färdig och utedelens fläkt och kompressor startar. Mvh Raffen.
Det besynerliga här i landskapet där jag bor är att det knappt finns någon som säljer Toshiba eller "monster"-Fujitsu . Men av någon anledning finns det hur många som helst som säljer ME . Säkert 10-15 st. Förstår EJ varför . Därav ser man nästan bara ME-pumpar på väggarna.
Citat från: Raffen skrivet 01 december 2009, 20:39:05Och efter 6,5 minuters avfrostning så ser den ut så här och är därmed helt färdig och utedelens fläkt och kompressor startar. Mvh Raffen.Hej på dej ! Dessa Toshiba -maskiner börjar intresera mig mera efterhand som jag läser här på forumet. En orsak är väl att de kan gå ner lågt i effekt jämfört med vissa andra märken. Blir ett intressant alternativ till vårt förråd/Hobbyrum , men först då inför nästa säsong . Eller kommer den ändå att börja köra "ON/OFF" i.o.m att utrymmet är bara 30kvm+ När det gäller avfrostningen : Om den avfrostar vid behov , hur ofta sker det i dagsläget i just detta vädret som ni har nu om det nu då tog 6 minuter.Det jag är ute efter är en pump som är billigast möjliga i drift . Alltså ett vettigt köp m.a.o Det besynerliga här i landskapet där jag bor är att det knappt finns någon som säljer Toshiba eller "monster"-Fujitsu . Men av någon anledning finns det hur många som helst som säljer ME . Säkert 10-15 st . Förstår EJ varför . Därav ser man nästan bara ME-pumpar på väggarna .
Citat från: rollster skrivet 01 december 2009, 20:50:29Det besynerliga här i landskapet där jag bor är att det knappt finns någon som säljer Toshiba eller "monster"-Fujitsu . Men av någon anledning finns det hur många som helst som säljer ME . Säkert 10-15 st. Förstår EJ varför . Därav ser man nästan bara ME-pumpar på väggarna.Det KAN ju iofs bero på att ME gör mycket bra LL/VP och att folk i grannskapet (förutom du då...) också har upptäckt det. tomte:: tomte::
Är det smart att lova saker angående en modell du endast sett i reklambroschyr
Det som jag är lite förundrad över är att ME ej går ner i effekt som vissa andra märken.