0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Dock: Jag går inte gärna över läge 2 på fläkten då jag är klartbesviken på hur högt fläktljud det är i Toshiban...
Min Toshiba RAS 13 funkar bra med manuellt blås...Min grundinställning på "My Comfort" är "22 C + sol + auto" på fläkten.Då sköter den värmehållning helt automatiskt utan några bekymmer.När jag eldar i braskaminen, (och har överskottsvärme i huset), dåtrycker jag över fläkten till läge 1 eller 2. Fläkten vispar då runtluften i huset och värmen sprids bättre.När brasan har falnat trycker jag över fläkten till "My Comfort" igen.Funkar bra tycker jag.Dock: Jag går inte gärna över läge 2 på fläkten då jag är klartbesviken på hur högt fläktljud det är i Toshiban...
bara att gratulera om ni är 2 st i hushållet som inte tycker fläktläge 4 eller 5 är störande i längden att lyssna på !!Undrar om hennes eget personliga inlägg skulle låta likadant, hon kanske bara är omtänksam då hon har märkt att du numera bara gullar med dina värmepumpar och därmed tycker det är lungt och skönt i huset av den anledningen
På ME FD 25 och 35 stängs fläkten av helt då, förutom att den går med mycket låg hastighet för att temperaturgivaren ska kunna få ett bra mätvärde från luften.