0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Eftersom det flesta pumpar går ner i fläkthastighet efter behov även om man har ställt den på max fläkt manuellt så greppar jag inte skillnaden mellan läge "auto" och läge "max" på fläktinställningen.
Om jag köper en produkt där man säger att det t ex ingår möjlighet till manuell inställning av fläkthastigheten så förväntar jag mig att få en sådan funktion. Just för min del spelar det ingen roll, men hade jag köpt en VP för 18-20 KSEK till huset som inte hade gått att köra med helt manuell fläkt men att det i t ex datablad hade angetts manuell fläkt med x antal inställningar, samt att inte säljaren hade påtalat detta vid något tillfälle innan affär, hade jag nog känt mig lurad och förbannad faktiskt.
Tack Raffen för infon.Det här visste jag inte fast jag hållt på ett tag med mina pumpar.Jag testade och bytte från autofläktläge till 2.ans läge på mina 2 st. FD25:orGjorde likadant på min Sanyo 123 (2 verkar vara högsta läge på denna pump)Ojjojj vilken skillnad det blev, mycket varmare överallt.Upplever det som minst 50% högre värme i kåken.Får jag också bättre ekonomi på köpet??Ljudet blev ju aningen högre men det vänjer man sig vid efetr en stund.Finns det anledning att höja FD 25:orna ännu mer på fläkten?
Raffen <--- Kan hålla med att det är tokigt de där med hastigheter och att manuell inte alls är manuell inställning ,trots att man har högsta fläkthastighet så går den ner och upp som den behagar om än inte fullt ut som på Auto kanske.(aldrig kört min i Auto)Nu har jag bara en pump och kan inte klaga över att jag är missnöjd men ska det vara manuellt så ska det ju vara det Tycker det finns massor av inställningar funktioner som borde bli verklighet på framtidens pumparStarta en tråd om det inte finns redan med önskemål på funktioner och hur den ultimata pumpen ska se ut (hmm ja de kanske man ska göra)