0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det bör väl vara 68 paket? Enligt FOMA´s websida är 144138 o 144140 monteringspaket o inte pumpar. Frågan du ställer Art Deco är befogad vart kommer alla pumpar från om inte FOMA´s konkurs?
"Det är mycket riktigt att Foma Sverige gick i konkurs. Kvar finns värmepumpar som var avsedda för den svenska marknaden men ägaren är Heatpump. Foma Norge har beslutat att reservdelar skall finnas under en period och detta sköts av Heatpump. Foma själva är dock ej intresserade av fortsatt verksamhet med värmepumpar, därav säljs lagret ut. Netauktion har i uppdrag av Heatpump att sälja ut pumparna."
Om man knappar in webadress www.heatpump.se blir man omstyrd till www.octopus.tmFinns det även en koppling till Octopus (Företaget som säljer "ispinnen")?
Jeg er helt enig med de som mener at "Kina pumper" som Foma, er rett og slett noe lureri.De forsøker å tjene gode penger på drittprodukter. De prøver å fremstå som seriøse i begynnelsen, men tar "halen mellom beina" når kundene får problemer!Jeg har selv prøvd 2 stk L/L Foma 6300, begge bare problemer etter kort tid.Håper andre ikke tror at slike pumper er verdt prisen, i så fall bør de selgesfor max 5000,- (20000,- er latterlig)I morgen monteres det en Mitsubishi FD-35 hjemme hos meg (20900,-ink m.v.a ferdig mont.)Jeg gleder meg til å gå en vinter i møte uten irritasjon på et dårlig produkt/kjøp
Tänk om livet vore så enkelt...