0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Är av den åsikten att man ska varken sälja eller installera något man inte kan .c-c
hej.en fundering ang trend !!säger trend att dom inte har reservdelar till denna maskin ??varför i hela friden säljer dom denna maskin själva då ??
Har rättat mitt inlägg ovan då annonsen på blocket försvann under natten, kommentarer överflödiga.
Ang priset ,har jag blivit erbjuden att köpa dessa pumpar för ung detta pris ( via en som importerar andra varor från Kina)
Citat från: greven1 skrivet 11 november 2009, 00:08:28hej.en fundering ang trend !!säger trend att dom inte har reservdelar till denna maskin ??varför i hela friden säljer dom denna maskin själva då ??Svar: Jag ringde upp och hänvisade till nämnda nätauktion, då vart det först tyst, sen sa man just att "man inte hade dessa delar hemma-men det skulle gå bra o beställa etc etc". Killen var svävande om att man nu kör med "annan modell", jag undviker att spekulera och Trend själva är naturligtvis välkomna med synpunker/inlägg här.Däremot kan väl du greven ge oss en hint om det angivna värdet före/efter intullning av nämnda aw 6200.Har konkursförvaltaren satt detta värde på en fabriksny maskin, eller är det firman själva som uppgivit detta värde till konkursförvaltaren, jag vet själv vad fabriken tar och de värden som anges i förteckningen ger mycket stora frågetecken.Sen skriver du i din tråd om kinesbesöket med dito reparationer av reklamations-pumpar, jag antar att du ev kommer att sälja ut dessa som har reparerats, vilket pris kommer dessa att ha och vilka garantier kommer du att ge, om så sker skulle detta vara intressant att veta i jämförelse med kk-auktionen med dito åtanganden i garantifrågor etc.Har rättat mitt inlägg ovan då annonsen på blocket försvann under natten, kommentarer överflödiga.
Citat från: ace skrivet 11 november 2009, 19:06:30Ang priset ,har jag blivit erbjuden att köpa dessa pumpar för ung detta pris ( via en som importerar andra varor från Kina)mycket märkligt då jag betalar själv vid inköp på 100 st 790 usd + frakt tull moms+ inrikes frakt
.....då sa han att det fanns drygt 1000 pumpar i konkurslagret, som ligger på industrigatan i bengtsfors.