0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Är det ingen som har läst deras villkor för försäkringen eller som har fått en prisuppgift på den installerad ?
Om du läser det + tittar på sidan 4 förstår du, testresultaten är knappast förfalskade.
Citat från: TS Comfort AB skrivet 04 november 2009, 23:12:50Är det ingen som har läst deras villkor för försäkringen eller som har fått en prisuppgift på den installerad ?Försäkringsvillkor finns på deras hemsida, dessvärre inte pris, men gissningsvis 25000:-Antar att den är så ny så att väldigt få kan ha fått pris...
Citat från: Mike skrivet 04 november 2009, 22:19:39Om du läser det + tittar på sidan 4 förstår du, testresultaten är knappast förfalskade.Jag har ju inte skrivit något om ev. förfalskade testvärden, lägg inte ord i munnen på mig tack! Däremot tycker jag deras marknadsföring med skräddarsytt "IVT-COP" är vilseledande och liknar det Toshiba även har börjat med nyligen (dock att inte IVT gör på riktigt lika fult sätt iofs).
5 cm är ett bra minimimått om man inte vill behöva krångla för att montera den, men lite beroende på var luftintagen sitter på värmepumpen så kan det vara dåligt för luftflödet.Ca 10 cm från tak är väl ett generellt råd, om det går, men alltså helst inte mindre än 5 cm fritt till tak.
Jaså du tycker att Toshibas sätt att annonsera sitt bästa COP-värde är fulare gjort än IVT:s sätt att framhålla sitt bästa COP-värde vid 7,3 vid en innetemp på +10 ºC??