0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Jag får ca 40-43 grader ut på min MAX. Har den inställd på 50 grader hela tiden men som sagt det får jag ej.
.........Har förökt fått tag på fläktar från Abatronic men de svarar varken på telefon eller mail.
Förresten hur är det med denna pumpen, ska den ha så kallt vatten som möjligt i retur eller?Är det så att den kommer att ge mig runt 40-43 grader vid -5 till 3 grader så kommer jag defenitivt att köpa mig en fläktkonvektor!
Förresten... Har märkt att denna pump även finns med andra namn!Vilka är namnen? Vore bra att veta när man söker mer info.
Hejsan allaSkriver här därför at tjag har en JULA-pumpUndrar bara vilka temperaturer ni får på framledningen?Här i Skåne så har tempen varierat mellan -5 till 5 graderJag får ca 40-43 grader ut på min MAX. Har den inställd på 50 grader hela tiden men som sagt det får jag ej./micke
Hej micke, Om det är klart och låg fuktighet, ger den 50*c, ner till c:a -7*c. vid regn eller snöfall sjunker temp. redan vid nollan.
CiteraHej micke, Om det är klart och låg fuktighet, ger den 50*c, ner till c:a -7*c. vid regn eller snöfall sjunker temp. redan vid nollan.Nu blir jag ledsen Jag bor på ju på rivieran, (Malmö) här har jag ju bra väder för en sådan pump....Nu har jag -1.5 och får 43 grader det får jag även vid +4 tex!Jag vill osso ha 50 graderJag har tex inga problem med nedisningar etc, avfrostning fungerar braTycker att 50 grader vid -7 är kanon!Du kan inte jämföra med någon annan på det sättet du gör. Att du inte kommer upp i mer än 43 grader vid sju minus beror helt hållet på husets värmebehov. Du plockar ju ut värme från din tank hela tiden. Hade d tex stängt av hälften av elementen i huset så hade ju framledningen stigit. Hoppas du förstår. Som jämförelse har jag en ivt på 10.5 kW som inte orkar upp i mer än 38 grader framledning när det är noll gradigt ute. Så stirra dig inte blind på det. Ska du jämföra så måste du göra det med ett exakt likadant hus med samma temp och radiatorsystem och ventilation som du har. En fundering.. om min maxtemp vid rådande väder är 43 grader:Ska jag då sänka framledningen till 42 så att pumpen slipper jobba på max (3 st streck i displayen)??