0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
ulfblaholm :Har du kopplat in Ansluten till returen på ditt radiator system? Gjorde du kopplingarna själv?Vad ligger ute tempen på hos dig dessa dygn?Många frågor men jag är i valet och kvalet.....micke
Vilka värden är det som du inte är imponerad av?Han har bara angett att han kör med 41 graders börvärde.../N
Citat från: nicco skrivet 23 november 2009, 10:52:26Vilka värden är det som du inte är imponerad av?Han har bara angett att han kör med 41 graders börvärde.../NReagerar bara på hans utsaga om manualens skrift om max 45grader från värmepump. Vet ingenting i övrigt men 45grader är lite och hur mycket kan den leverera när det är ex. -10-15gr? Exempel Nibe klarar max 58 vid gynnsam ute temp så marginaler finns när tempen ute sjunker...
Tror nog julas maskin presterar lika bra som nåt annat! Är garantierna och priset som avgör, men vågar man satsa på julas pump och har lite tur, så kan den funka nog så bra..Inte heller impad över 14kw/dygn på endast värmepumpen../A.
Sa inte att jag visste! Men jämför jag tex Kina Atlas pumpen från rusta mot Boschpumpen, inte blir jag så jättemer imponerad över dyrare pump! Enda som jag lägger märker till är ljudnivån, men den nya pumpen flyttar mycket mindre luft också, men förbrukningen är densamma, men som sagt, är det garantierna som avgör, vissa har tur med billiga pumpar, andra inte, jag är den andra kategorin, var less på att spöa den för den skulle funka, min syster och hennes man har kvar Atlaspumpen, funkar som en klocka och låter som ett reaplan och värmer super!/A.