0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Hur vet du att det är COP 1 har du räknat ut vad du får ut i andra änden eller är det bara en känsla.?Jag tycker det kan kännas som om det bara skulle vara COP 1 med LL också just runt 0 sträcket(jusst pga avfrostningar). Men vet man hur varmt det blir i kåken till vilken elförbrukning kan man lätt se att så inte är fallet. :,v(
Citat från: patb skrivet 13 december 2009, 14:13:25Hur vet du att det är COP 1 har du räknat ut vad du får ut i andra änden eller är det bara en känsla.?Jag tycker det kan kännas som om det bara skulle vara COP 1 med LL också just runt 0 sträcket(jusst pga avfrostningar). Men vet man hur varmt det blir i kåken till vilken elförbrukning kan man lätt se att så inte är fallet. :,v(Jag kollar på lättaste sätt. Dvs jämför periodvis med hur mycket el det gick för ett par år sedan då jag hade bara el-pannan. Det skiljer inte många % nu med VP mot då med bara el-pannan.När det gäller L/L pumpar så har jag fått veta att de går bättre vid dessa temperaturer av nån anledning. Men det skiljer helt klart en hel del. Finns garanterat svar på forumet-nånstans =)Ha de!!-Johnny
Min fulpump ligger i allafall på COPeffekt 2-3.COPenergi för Oktober blev 2.25.(Obs inkl.allt som tex laddpump)Till April så har jag haft pumpen i 2år och då är den betald.MVH Teltur