0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Och Pi.r! Du som har bra kläm på rapporterna, testar man pumparna och redovisar resultaten med eller utan avfrostningar??
pi.r:Jag tycker Raffen kan få ta tillfället i akt och läsa på själv nu för en gångs skull.
Nej Raffen jag menar inte att dom kan varva mer men du hävdar ju att just ME tagit bort en begränsning som gör att dom varvar ännu mer.........
Citat från: Raffen skrivet 19 oktober 2009, 20:38:11Och Pi.r! Du som har bra kläm på rapporterna, testar man pumparna och redovisar resultaten med eller utan avfrostningar??pi.r:Jag tycker Raffen kan få ta tillfället i akt och läsa på själv nu för en gångs skull.
Nu ska ni få min teori varför just fd pumpen ger det den är specad för......den har såpass stor innerdel med såpass hög fläktkapacitet att den lyckas bli av med all energi den producerar vid 7 ut & 20 inne.....tittar man på dess storebror fd 35 som är 1kw större i effekten så ger den 6,6 kw vid 7 , men under resten av resan ner i minusgraderna så der fd 35 hela tiden ca 1 kw mer än fd 25.......när en luft/luft inte blir av med värmen så backar den genast tillbaka och ger inte full effekt....därför får dom oftast mindre effekt...........men bara vid º7ute och 20 inne.......min teori....
Men det är därför som jag efterlyser någon annan trovärdig teori om hur de ev kan ha fixat att visa denna höga maxeffekt under så lång tid som testen pågår när ingen annan pump/pumpfabrikat tidigare har lyckats med detta.
Jag tycker att du är så bra vet du väl Ubbe. Thumbsup Och dessutom så tillför du ju så väldigt många bra inlägg här på forumet. Thumbsup
Raffen, Nisse-Gurra tidigare i denna tråd:CiteraNu ska ni få min teori varför just fd pumpen ger det den är specad för......den har såpass stor innerdel med såpass hög fläktkapacitet att den lyckas bli av med all energi den producerar vid 7 ut & 20 inne.....tittar man på dess storebror fd 35 som är 1kw större i effekten så ger den 6,6 kw vid 7 , men under resten av resan ner i minusgraderna så der fd 35 hela tiden ca 1 kw mer än fd 25.......när en luft/luft inte blir av med värmen så backar den genast tillbaka och ger inte full effekt....därför får dom oftast mindre effekt...........men bara vid º7ute och 20 inne.......min teori....
Ja även om du nu köper den här förklaringen så gör inte jag det ivf, och det gör jag självklart med all rätt eftersom detta inte stämmer naturligtvis, eller ivf på något sätt skulle kunna försvara FD-pumparnas uppgivna värden. För så lättlurad är ivf inte jag det kan jag lova dig, så bättre förklaringar och teorier efterlyses härmed.