0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Sen när det gäller SP:s provningstekniker så tror jag inte att de råder överhuvudtaget över hur fabrikanterna eller deras resp tekniker moddar pumparna eller vilken programvara eller styrkort de har i sin resp utrustning, utan de utför i stort sett bara testen och får betalt för detta alltså, resten är nog mestadels bara snack tror jag du.
Hej Pi.r! De siffrorna som du redovisade för t.ex Toshiba RAS 13:on är ju då den s.k nominella effekten på pumpen dvs 4,2 kw, när det gäller t.ex ME FD25-pumpen så ha ju den en nominell effekt på 3,2 kw, och ändå lyckas den så väldigt bra i den här testen hos Energimyndigheten, är inte det märkligt eller?? http://www.scanoffice.se/pdf/esite_se_mitsubishi_msz-fd25-50vabh.pdf
CitatHej MatsGBG! Jaså säger du det, då kanske du kan förklara för mig på ett lättförtåeligt sätt hur hur t.ex ME:s FD25-pump kan ha 6,4 kw i maxeffekt vid vid +7 vid Energimyndighetens test när deras spec säger 6,3 kw i maxeffekt, detta medans t.ex Toshibas RAS 13:on som är specad för en maxeffekt på 6,9 kw bara får ihop 4,7 kw vid +7 vid samma test hos Energimyndigheten?? Ja, allt det säger mig är att Toshiba ljuger när de säger att maskinen har 6,9 kW i maxeffekt.Hej MatsGBG! Och vad har du för grund i ditt påstående här nu då MatsGBG?? Vill du vara vänlig och förklara dig lite bättre då kanske??
Njae jag är kanske inte så väldigt intresserad av en massa skriftliga rapporter eftersom de brukar nästan alltid se ganska bra ut du, nej jag är mer intresserad av att veta hur det egentligen går till i den krassa verkligheten för den framgår ganska sällan i skriftliga rapporter enligt min erfarenhet, även om jag med den erfarenheten inte direkt kan hänvisa till just testverksamhet.
Däremot så kan ju inte en pump gå på sin maxeffekt under någon längre tid utan då finns en s.k effektbegränsning på pumpen som går in och stegar ned pumpen till en lägre nivå för att skydda pumpen för en överbelastning och därmed ev skador.
medans vi vet ju redan att det påverkar mätvärdena mkt positivt vid +7 och +2
Har du sett i klartext att det är 50% som gäller?