0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Z: Eftersom varken du eller jag vet exakt vilket underlag och vilka instruktioner som hantverkaren ifråga fick så förstår jag inte vad du har för fakta att bygga dina påståenden på. Tror inte TS skulle ha uppskattat ett utanpåliggande regelbygge heller. Enligt min uppfattning så uppfyller pumpens placering kriteriet "under fönstret". Din jämförelse med taket förstår jag mig inte på, men överhuvudtaget så förstår jag mig inte på dina inlägg, så jag tycker inte det är värt att kommentera dem ytterligare.
Som sagt, jag har läst dem och gjort min bedömning, vilket var precis det som TS efterfrågade. Du har gjort din. Andra har gjort sin. Nu vet vi vad du tycker. Hittills verkar vi vara 4 som tycker ungefär som jag och du är 1.
utan för att pusha och se till att trådskaparen inte ger sig för lätt
Mitt sista offtopic-inlägg i den här tråden och ber trådskaparen om ursäkt för det
Nej, att du inte tävlar om att ha rätt är tämligen uppenbart Ja, jag är företagare vad nu det har med saken att göra (det är knappast en hemlighet det googlar du väl fram på 0,21 sekunder, men det är knappast relevant. Mina privatkunder i Sverige kan räknas på en hand ungefär och jag sysslar inte med värmepumpar. I min bransch vill man ha så lite värme som möjligt). Det är nästan så man skulle kunna tro att du är konsument... Det var väl en dräpande replik? Inte? Nehej, men ungefär lika relevant.Citerautan för att pusha och se till att trådskaparen inte ger sig för lättJa, där kommer vi till pudelns kärna... Det är precis så du uppför dig. Som en supporter som vill heja på sitt lag, oavsett om de spelar kasst eller inte så hejar du...CiteraMitt sista offtopic-inlägg i den här tråden och ber trådskaparen om ursäkt för detDet tackar vi för. Se nu till att du lever upp till det löftet också.
susanneg > Som du ser så är det företagare som ger dig råd om du ska klaga eller inte på ett företag, ta det med en nypa salt.
Om jag vore som du skulle jag tänka igenom ordentligt vad som sagts och vad som skrivits mellan dig och dom som gjort jobbet och utifrån det se vad som kan göras. Är det ett uppenbart frångående från er överenskommelse så har du stora chanser att få rättelse, om inte så kan det vara så att du får själv bekosta flytten av pumpen.
Kanske ännumer varför luft/luft i ett nytt hus?