0 medlemmar och 9 gäster tittar på detta ämne.
Hej på er Sfinxfantaster ..Har följt era inlägg med intresse och som ganska färsk VP6 ägare har jag lite funderingar. När 11 kw-killarna pratar med 6 kw-killarna , verkar det som att inställningsvärdena är jämförbara mellan pumparna ? De har alltså samma automatik ?? D4/D5 i en 6Kw motsvarar D4/D5 i en 11kw ?Har själv haft problem med ständigt återkommande E1:31.. varefter cirkulationspumpen fortsätter att gå och kyler effektivt ner tanken till låg temp om jag inte passar och stänger av på displayen. Som längst har det hela fungerat några dagar och då har det varit lite kallare, någon - grad. Då hade jag även valt ett lågt börvärde på 40-45 grader. Nu när tempen ligger runt nollan, erhåller jag E1:31 ganska omgående.Har försökt strukturera inställningarna excel-skadad som jag är... Vill gärna ha synpunkter på mina listor (bifogar) inställningar.
Sege säger också att skiktningen blir kass även om man ansluter VP till solslingan vilket är mer märkligt. Om jag tolkar dig rätt sege, så har du ingen elpatron på toppen i övre delen av tanken, då kan jag förstå att du får samma temperatur i hela tanken, är det rätt uppfattat? Förutsatt detta, om du hade haft elpatron skulle man inte fått skiktning i övre delen av tanken med VP ansluten till solslingan?
maos, hur är dina tankar dockade när du får skiktning i en? Självcirkulation eller?Beror inte skiktningen i tanken på hur stort flöde man har till plattisen och skulle det bli skillned om man testade med olika flöden på tanksidan? Eller får man för dålig kylning igen av vp då?Jag hade tänkt att docka mot 180liters panna och en 300liters tank men har inte riktigt bestämt hur det skall kopplas, men vvx är inköpt./g
Vad har du för flöde? - låter som ett flödesproblem då du inte orkar kyla pumpen med det flöde du har nu. Problem med luft?
Men vad jag förstår har du CP:n på högsta läget - om inte luft i systemet återstår kanske ytterligare en CP. Men kolla först med Stig på Sfinx - mitt förslag...