0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
de tjänar mycket att slippa gjuta en platta, bara förbreda och sen komma med huset, vill nog med ha platta med vattenburen golvvärme, sen måste det vara otimalt med solfångare, vår och höst, och sen en luft/vatten pump.
Jag gillar VillaVarms golvkonstruktion med isolering ovanpå plattan och sedan gv-slangarna förlagda i cellplasten.Skulle absolut föredra den konstruktionen före ingjutna slingor.
Citat från: Ville Vessla skrivet 23 september 2009, 14:05:34Jag gillar VillaVarms golvkonstruktion med isolering ovanpå plattan och sedan gv-slangarna förlagda i cellplasten.Skulle absolut föredra den konstruktionen före ingjutna slingor.Det finns väl isolering under plattan...hoppas jag. Sedan varför skulle det vara bättre med slangen i cellplasten?
Anledningen till att Älvsbyhus har kryp grund är inte pengar! De kan inte leverera sina moduler utan Krypgrund, vet inte om de, som många andra, gått över till cellplast-direkt som är en ok krypgrund.Angående isolering över plattan så anses det av många som en riskkonstruktion! Det ska nog iaf inte vara mer än 50mm. och minst 300 under.