0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det enda negativa jag hittat hittills är att "sido vingarna" inte är delade, går bara att köra rakt fram, åt höger och åt vänster, min E9 går att köra rakt fram och samtidigt åt en sida, vilket kan vara bra i vissa fall.Annars finns det gått om värme i den och kyla med för den delen, har ju inte varit kallare än 3 grader än men längtar till vintern så man får se vad den går för när det kryper neråt -20 och kallare.
Citat från: GammelMan skrivet 17 september 2009, 22:34:45Det enda negativa jag hittat hittills är att "sido vingarna" inte är delade, går bara att köra rakt fram, åt höger och åt vänster, min E9 går att köra rakt fram och samtidigt åt en sida, vilket kan vara bra i vissa fall.Annars finns det gått om värme i den och kyla med för den delen, har ju inte varit kallare än 3 grader än men längtar till vintern så man får se vad den går för när det kryper neråt -20 och kallare.Om du vill kan du haka lös staget till sidovingarna som är uppdelade på 2st delar och reglera dom manuellt.....tex skicka ena delen till höger och den andra rakt fram.//Krister
Så det är manuellt åt sidorna? och motordrivet upp och ner? Vi har full swingfunktion i alla 4 ledder, läste detta med Värmevärdet, inga speciella siffror, Många pumpar liknande COP värde, kollade på vår Bosch som har 2.4 i -18, men effekten är inte lika stor, för mindre pump./A.
läste detta med Värmevärdet, inga speciella siffror, Många pumpar liknande COP värde, kollade på vår Bosch som har 2.4 i -18, men effekten är inte lika stor, för mindre pump./A.
Tittar på ett mycket imponerande diagram, och funderar på om det verkligen stämmer !är det nån som kan bekräfta äktheten i detta ?nocria 14 skulle alltså leverera cirka 87% av nominell effekt vid -15 , ink avfr, mycket imponerande, ca 5,2kw.vid -15 har vi ca 153% av nominell förbrukning =1,35 x 1,53% =2,06kw.......... 5,2/2,06 = COP 2,52 vid -15 ink avfr.IMPONERANDE !! Thumbsupom vi tittar på nocria 18 ska den vara än mer imponerande !denna ska alltså leverera drygt 82% av nominella effekten vid -15, ink avfr, alltså hela 5,5kw.vid -15 har vi ca 126,% av nominell förbrukning = 1,63 x 1,26% = 2,06kw.......5,5/2,06 = COP 2,67 vid -15, ink avfr !!stämmer detta, är det bara o lyfta på hatten,och gratulera nocria-ägarna !!!mvh.ACE
Vad gäller sidovingarna så tycker jag inte att de ändrar riktningen på luftstrålen särskilt mycket. Vad kan det vara... max 15 grader åt endera hållet kanske.?Mvh/ Göran