0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Å andra sidan, har någon hört talas om en Sanyo som "skurit"?
Skulle själv inte ens fundera på att köpa en pump som stänger av sej själv vid -20, det är ju då den behövs, ...
Citat från: GammelMan skrivet 19 september 2009, 20:39:42Skulle själv inte ens fundera på att köpa en pump som stänger av sej själv vid -20, det är ju då den behövs, ...Levererar den någon värme då, vid -20?
Tjenare Kingen! Ja det borde väl egentligen inte finnas någon här som tvekar på detta när det gäller Nocrian du, och vi (du & jag) har ju faktiskt rett ut en gång för rätt länge sedan nu att det var allra bäst för pumpen att låta den vara igång ned till ivf ca -30-35 ºC. Thumbsup Mvh Raffen.
Vadå "logga" MGKea
Med tanke på att den lämnar 5.2kw vid -15 grader så lär den väl ge hyffsat med värme även vid -20 grader.... (alltså Nocrian)//Krister
Citat från: Northkingen skrivet 19 september 2009, 21:38:00Med tanke på att den lämnar 5.2kw vid -15 grader så lär den väl ge hyffsat med värme även vid -20 grader.... (alltså Nocrian)//KristerTänk om alla hade en Norica.... --/Om medeltemperaturen var lägre än där jag bor idag så tror jag kanske att jord/bergvärme skulle vara mer intressant än en luftvärmepump....