0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
För oss som bor i södra sverige är Ras-10 och Ras-13 ganska lika i besparing. Men skiljer sig en del när man börjar jämföra dem på tillverkarens datablad. Jag tänker så här ... två bilar med samma prestanda och bränsleförbrukning dessutom lika sköna och snygga. Den ena har 200hk den andra 100hk. Vilken väljer jag?
Citat från: TS Comfort AB skrivet 13 september 2009, 21:03:33Jag jämförde hur mycket effekt maskinerna lämnade vid olika temperaturer och kompressoreffekter Ja du menar alltså de här 3,2 kw vid -15 ºC för FD 25:an ifh till Toshibans 3,1 kw vid samma temperatur?? Mvh Raffen.
Jag jämförde hur mycket effekt maskinerna lämnade vid olika temperaturer och kompressoreffekter
Citat från: Raffen skrivet 13 september 2009, 21:08:11Citat från: TS Comfort AB skrivet 13 september 2009, 21:03:33Jag tycker det ser ut som FD25VABH har högre effekter på alla kolumner förutom -7 vid 100% där dom lämnar samma effektJag sa att det var lite övervikt för FD25VABH, inte att det var stor skillnad
Citat från: TS Comfort AB skrivet 13 september 2009, 21:03:33
Då det var tal om om testresultat tidigare så hänvisade jag dit, folk får dra sina egna slutsatser obereonde av testresultat som man kan finna lite här och var.Att Toshiba skulle vinna någonting med hästlängder får står för dig och ingenting jag ställer mig bakom som har haft båda märkena uppsatta Jag har tidigare skrivit vad jag tyckte var Toshibas fördelar.Tror nog Bebaz har tröttnat på att läsa om avikelser om hur man tolkar energimyndighetes test vid det här laget då han troligtvis har bestämt sig för Toshiba.
för då hade Toshiban vunnit med hästlängder det kan jag försäkra dig.
Citat från: Raffen skrivet 13 september 2009, 21:45:47för då hade Toshiban vunnit med hästlängder det kan jag försäkra dig. Skönt att se att du är tillbaka i gammal god form efter Voltcraft-misären tidigare. ;-)
Citat från: Ubbe0 skrivet 13 september 2009, 22:20:47Citat från: Raffen skrivet 13 september 2009, 21:45:47för då hade Toshiban vunnit med hästlängder det kan jag försäkra dig. Skönt att se att du är tillbaka i gammal god form efter Voltcraft-misären tidigare. ;-)Tjenare Ubbe0 & Kingen! Jodå det är bara att köra vidare vet ni väl, man kan väl inte gå och hänga sig bara för att en av mina voltcraftsmätare jäklades med mig rätt ordentligt, men livet går vidare precis som vanligt givetvis. Olycksfall kan ju hända i de bästa av familjer det vet vi ju alla, och även om inte alla erkänner detta så gjorde ivf jag det i det här fallet. Mvh Raffen.
Citat från: TS Comfort AB skrivet 13 september 2009, 22:00:58Tjena Tomas skulle vara intressant att höra vilka nackdelar som finns med toshibapumparna om det nu finns några..... så alla nya medlemmar på forumet får liksom läsa något annat än det Raffen skriver för det kan man ju tyvärr inte tolka som korrekt då han tidigare hade panasonic och då var det ju top of the line trots att redan då fanns ju raspumparna Tyvärr så kan man ju lätt tro att om Raffen skulle ha en tex invest eller vad som helst så skulle den vara bäst......vi som har hängt här på forumet ett tag vet ju precis hur Raffen är och lägger väl ingen större vikt vid det han skriver men nybörjarna skulle ju kunna tro på allt svammel han skriver.......//Krister