0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Alltså t.ex totalpris för pump = 20000:- kr * 25% = 5000:- kr, och då blir rotavdraget 2500:- kr, pumpens totalpris = 17500:- kr.
kollade med min Electrolux försäljare och de tar fortfarande samma pris som förra året fast nu med rot avdrag om man så önskar.
Citat från: Raffen skrivet 08 september 2009, 18:54:09Alltså t.ex totalpris för pump = 20000:- kr * 25% = 5000:- kr, och då blir rotavdraget 2500:- kr, pumpens totalpris = 17500:- kr. Vilket jag tycker är i överkant för det fabrikatet och modellen (RAS10) när man kan få t ex en ME FD25 för ca. 15700 med samma ROT-avdrag (och ungefär samma driftsekonomi). Även om de "gamla" Toshiba RAS sparar in kanske 100-200 per år (obs! endast en sk kvalificerad gissning från min sida, se annan tråd) pga färre uppstarter (obs ej bevisat bara påtalat x antal ggr här på forumet) tar det bra många år innan man "sparat tillbaka" den pengen.Än värre är det ju med de nya Toshiba LL/VP, men det får vi ta en annan gång.Ska bli intressant att se hur länge den typen av prispolitik håller...
Ja det här med riktpriser, prishöjningar, ev erbjudanden mm är ju alltid relativt vet du, konkurrensen är ju förvisso stenhård och gäller ju f.ö för alla fabrikat på marknaden inkl Toshiba, även om nu just Toshiba råkar befinna sig i den absoluta elitserien.
Såg f.ö i din profil citat: Har funderat en del på Toshiba men då får jag en betydligt längre payoff-tid så den går bort nu. slut citat Hur räknar du då egentligen?? Det skulle vara skoj att veta du?? Räknar du bara på inköpspriset då eller?? Mvh Raffen.
Räknar du bara på inköpspriset då eller??