0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej MGKea! Ja du har helt rätt i detta alltså. Thumbsup Men min uppfattning är väl då bara kanske att det finns väl större utsikter att ev kunna få till ett bättre pris på den s.k lågsäsongen ifh till om man rusar åstad och skall inhandla pump på hösten/senhösten när de flesta andra också helt plötsligt har kommit på att de behöver ha luftvärmepump och firmorna är fulltecknade. Mvh Raffen.
Det kan påsin höjd röra sig om någon dag hit eller dit.
Jo jag tillhör ivf de som väldigt ofta tittar i de olika profilerna på forumet, och din profil brukar jag faktiskt titta nästan dagligen på, och spec i den sista raden ang Toshiba du vet, detta eftersom den ändrar du ju rätt ofta dessutom, så den följer jag med verkligt stor spänning.
Dessutom så köper man väl egentligen inte luftvärmepumpar nu på hösten när alla andra börjar att jaga pumpar, utan det gör man normalt från vårkanten och t.om sensommaren för då brukar det ibland finnas en hel del bra erbjudanden. Thumbsup
Hos en annonsör läser jag följandeToshiba RAS B10SKVP-ND, 6,1kW pris 13300kr exkl installation och rotMitsubishi FD25VABH, 6,3kW pris 12700kr exkl installation och rotMin slutsats- Troligen lika dyra att installera. - Troligen lika bra på att leverera värme.- Pris diff 600krVad mer ?
Citat från: MGKea skrivet 09 september 2009, 13:09:46Hos en annonsör läser jag följandeToshiba RAS B10SKVP-ND, 6,1kW pris 13300kr exkl installation och rotMitsubishi FD25VABH, 6,3kW pris 12700kr exkl installation och rotMin slutsats- Troligen lika dyra att installera. - Troligen lika bra på att leverera värme.- Pris diff 600krVad mer ?Du har hittat bra priser tycker jag. Vilka firmor var det? Vill du inte skriva här kan du väl pm:a mig?
Det är en firma i Södertälje trakten... ts fastighetsservice. Finns med reklambanner på detta forum. http://www.tsfs.se/?page=Home
Tror du kan PM denna kille http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?action=profile;u=998. Med tanke på sitt namn borde han företräda TS fastighetsservice
Var tog Mitsubishi Zero maskinen vägen? Toshiba loggan är inte lika snygg.
Kolla Nettopumpar också. Thumbsup