0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Brutus! Nu är jag inte riktigt med på vad du menar här?? Men ok, om vi nu säger som du gör här att värmepumpen går sönder och man lägger ned den verksamheten med uttaget/anslutningen och dessutom byter värmesystem och inte heller då använder anslutningen, vad menar du då att man skulle göra?? alt inte göra med den här anslutningen/uttaget?? Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 05 september 2009, 21:02:41Jo jag undrar vem det är som vrider och vänder på saker nu jag??Det spelar ingen roll om det är ett utag draget för en värmepump eller för att sätta i en mobilladdare,bordslamapa,dammsugare eller DIN hårfön!!!Att säkra upp ett elutag med 16 amp hos en privatperson utan att veta vad det kommer utnyttjas för om 1 vecka eller 17 år är fel.
Hej Kjell! Jaså tycker du det kjell! Ja nu sitter nog isf de här uttagen kanske inte på de allra lämpligaste ställena för tanten att köra hårtorken kanske, men om så vore så tror jag nog att både hon och huset klarar sig du, däremot hårtorken skulle man väl få offra då givetvis. Jag var väl f.ö kanske mest intresserad av att veta vad Brutus tänkte göra med sin ev separata 16A-anslutning om denna inte användes längre?? Och jag har fortfarande inte fått något svar på detta. Mvh Raffen.
16 amp stick-kontakt hör hemma i verkstäder mm inte i hushåll
Citat från: Raffen skrivet 05 september 2009, 21:56:09Hej Kjell! Jaså tycker du det kjell! Ja nu sitter nog isf de här uttagen kanske inte på de allra lämpligaste ställena för tanten att köra hårtorken kanske, men om så vore så tror jag nog att både hon och huset klarar sig du, däremot hårtorken skulle man väl få offra då givetvis. Jag var väl f.ö kanske mest intresserad av att veta vad Brutus tänkte göra med sin ev separata 16A-anslutning om denna inte användes längre?? Och jag har fortfarande inte fått något svar på detta. Mvh Raffen. Brutus har förklarat exemplariskt i detta ämne med 16 amp & 2,5 kabel så även en liten lekman kan för-stå 16 amp stick-kontakt hör hemma i verkstäder mm inte i hushåll jag vet att du är envis och kommer att skriva vidare även om du har FEL det har hänt förr när du envisas om att alla värmepumpar förbrukade lika mycket KW när det var minus-grader som plus-grader och att panasonic E-9 dke var värdens bästa maskin men nu har jag läst i dina in lägg att det är RAS 10 som har passerat panasoniken du får nog lära dig av Brutus han är YRKES man jag är lek-man med erfarenhet kjell