0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nja och Jaä. Du har säkert sett om mina synpukter på den märkliga Ispinnen som jag har. Den har för övrigt inte imponerat vad gäller förbrukning och jag tror att det blir en luft/vatten vad det lider.Min första kontakt med Ispinnen var en maskin i delar.. Den har jag lött ihop och fyllt med gas samt lagt en kopparrörsslinga till. Men ärligt talat så var detta under ledning av den entuseastiska konstruktörens ledning. Tyvärr är det oklart om ens han vet vad han gjorde (därav funktionen). Tekniken som sådan är dock rätt okomplicerad i värmepumpar. Man kan för övrigt se en rad likheter mellan exempelvis de kända svenska luft/vatten-maskinerna (som i princip kommer från samma konstruktör (jmf Mecaterm/CTC/Euronom)).Jag är dock lika nyfiken om det finns någon på forumet som kan. Tänk om min Ispinne skulle kunna modifieras till att fungera ordentligt...
Ispinnen.....hi hi känner dom 3 gubbarna som startade det hela...och se hur det gick...Hej då med dom
Citat från: SILVER skrivet 09 mars 2005, 19:53:54Ispinnen.....hi hi känner dom 3 gubbarna som startade det hela...och se hur det gick...Hej då med dom Och hur gick det? Berätta för en oinvigd.
Dom lade ner verksamheten
Dom jag "känner" lade ner för många år sedan.. Kanske sålde iden vidare vad vet jag..Men gubbarna håller på med bergvärme idag.