0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
...Det räcker förstås inte att säga "Jag har haft si och så kallti min VVB, si och så länge och jag har klarat mig...". Ett enskilt fall säger ingenting....
Finns det någon här som verkligen tror att BBR:n är heltäckande och komplett för samtliga ca 4 miljoner hushåll i Sverige?
Citat från: Luftsolvärme skrivet 26 juli 2009, 11:39:16Finns det någon här som verkligen tror att BBR:n är heltäckande och komplett för samtliga ca 4 miljoner hushåll i Sverige? Är BBR:s skrift riktad mot alla hushåll? Trodde deras rekommendationer gällde hyresfastigheter och större lokalfastigheter med central varmvattenberedning.
Citat från: Lexus skrivet 26 juli 2009, 14:03:46Citat från: Luftsolvärme skrivet 26 juli 2009, 11:39:16Finns det någon här som verkligen tror att BBR:n är heltäckande och komplett för samtliga ca 4 miljoner hushåll i Sverige? Är BBR:s skrift riktad mot alla hushåll? Trodde deras rekommendationer gällde hyresfastigheter och större lokalfastigheter med central varmvattenberedning.Faktiskt riktigt bra fråga Lexus! Men enligt trådskaparen så verkar det tydligen gälla samtliga hushåll i Sverige, kanske i hela världen också...Mvh. Johan
När vi åker bort stänger vi jämt av VVB, i alla fall om vi åker bort i mer än 3 dagar, och om tempen är runt 35-40 gr när vi kommer hem så gör det mig inget, vi duschar lika bra ändå, dricker ju inte direkt VV, oroar inte mig ett dugg!
"Kan man dricka vattnet direkt från varmvattenkranen?"http://www.slv.se/sv/Fragor--svar/Fragor-och-svar/Dricksvatten/Kan-man-dricka-vattnet-direkt-fran-varmvattenkranen/
Man får inte stirra sig blind på legionella.
Citat från: MGKea skrivet 15 augusti 2009, 07:40:59Man får inte stirra sig blind på legionella.Är det inte legionella tråden handlar om?
Jo och den varkar sdrida sig som en pandemi på detta forum...