Och hur vet du att en fortkörare blir irriterad på de som inte kör om de som kör sakta?
Verkar som om du irriterar dig på fortkörare utan att veta vad de tänker?

Det kan vara farligt att irritera sig på andra i trafiken.

Sen är det ju en sak att ha en åsikt om hur andra kör, och en annan sak att råka ut för "rode-rage" så snart någon annan gör något som du inte gillar.
Jag kan ha åsikter om många i trafiken, både de som kör för fort, för sakta, ligger mitt på vägen, talar i telefon, SMS:ar eller smikar sig, det betyder ju inte att jag struntar i både lagar, risker och faror bara för att själv kunna köra precis i den fart jag vill.
I de allra flesta fall är jag mer "förundrad" över hur folk fungerar, men skulle man bli vansinnig på alla dåliga chaufförer så skulle man alltid få vara arg.
Samma sak med väghållningen, vi har blåis med 3-4 cm djupa spår i nu sedan någon vecka, som ju är livsfarligt förstås, man kan då välja att riskera att köra som vanligt, eller anpassa hastigheten.
Att vara arg för att de inte hyvlar vägen gör inte det hela bättre.
Däremot händer det att jag ringer väghållaren och påpekar att det är farligt, inte sällan kommer det ut en hyvel typ dagen efter.
Har varit till Luleå idag, två gånger hände precis det jag beskrivit på 2+1-väg.
Kom ikapp en bil som körde kanske 100 km/timme, jag låg väl lite drygt 110, när det så blir 2-filigt så gasar de på så mycket att jag måste upp i över 120 för att hinna förbi.
Klart irriterande och för mig obegripligt, det kan OMÖJLIGT kännas säkrare för dem att öka hastigheten när de blir omkörda, det måste vara något annat som ligger bakom fartökningen.
Nu var väglaget bra, och jag hade förstås kunnat göra en säker omkörning i 140 km&h om det varit nödvändigt, men det skulle vara riktigt intressant att få veta hur de tänker, om de ens är medvetna om att de anpassar hastigheten efter vägbredden, eller om de gör det utan att ens tänka på hur de kör?
Eller om de går det för att "fortkörarna" inte ska hinna om.