0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
drjukebox: Du är också i stort sett på spåret.
Enda tillägget till vad du skrev är att lagen förstås gäller för alla och att det har varitlite si och så i andra trådar hur man tycker att man skall förhålla sig till lagen. Vi behöverinte heller vara rädda för vad som står i lagboken. Vi har ju själva skrivit lagarna och delagar som inte är bra får vi ju skriva om
Antal sjukdomsfall är något hundratal varje år med ett mörkertal på en faktor 10, d.v.s.runt tusen sjuka varje år, med en dödlighet på 10%.
Jag har INTE läst på om värmepumpar eftersom problemet inte bara har med värmepumparatt göra.
En värmepump med genomströmningsberedare klarar väl reglerna, i det fallet gäller ju55 grader ut från beredaren!
drjukebox: Du vet lika väl som jag vilka kommentarer som fällts ang. hur man tyckersig kunna förhålla sig till lagen.
Mörkertalet får man fram just genom att använda statistiska metoder, så det fungerarprecis tvärt om mot vad du tror. Har du läst nå'n matematisk statistik?
Du får gärna citera ställen där jag fällt svepande och ogrundade omdömen om värmepumpar...Det jag har sagt är t.ex. att VP generellt sett är dåliga på att åstadkomma höga temperaturer,jag har också hållit med en annan skribent om att många VP troligen inte uppfyller Boverkets krav.Du själv levererade ju en artikel med den beskaste salvan mot VP som jag hittills har sett
Det du vill att jag skall hitta när jag läser värmepumpsmanualer är förstås att man kan köralegionellakörning eller "bränning" enligt schema? Ang. detta har jag ställt en öppen fråga iannan tråd om hur ofta, hur länge och till vilka temperaturer man skall göra sådan "bränning"Det vore väldigt nyttig information att kunna bidra med....
Att bara säga: "Jag har alltså 43 grader ut, och ändå inget problem" duger inte utan attsamtidigt förklara varför. Jag kommer alltid att "jaga" sådana påståenden, för att ingen skallta det som en oemotsagd sanning.
inte vilken temp Gano har i botten på beredarn.