0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Citat från: Raffen skrivet 08 december 2009, 23:49:28För jag har nämligen länge försökt att påverka en del som skall anskaffa t.ex 2 st pumpar att åtminstone välja 1 st Toshiba istället för 2 st pumpar av samma och annat fabrikat men hittills utan resultat.Tanken har aldrig slagit dig att försöka pusha någon som har Toshiba att köpa ME för omväxlings skull för ditt test? tomte::Citat från: Raffen skrivet 08 december 2009, 23:49:28...det enda som jag inte riktigt gillar med ME:s pumpar är den ganska höga minsta värmeavgivningen från dem annars är de ju helt ok alltså.Min ME går ner till ca. 280W mätt med en PM300. Utifall att den visar 10% fel och då även åt fel håll (vilket väl är det normala antar jag) innebär det ca. 310W. Jag funderar dock på att skaffa en Voltcraft (eller bättre) så jag får jämförbara värden med dina Raffen.
För jag har nämligen länge försökt att påverka en del som skall anskaffa t.ex 2 st pumpar att åtminstone välja 1 st Toshiba istället för 2 st pumpar av samma och annat fabrikat men hittills utan resultat.
...det enda som jag inte riktigt gillar med ME:s pumpar är den ganska höga minsta värmeavgivningen från dem annars är de ju helt ok alltså.
...och dessutom skulle vi ju precis som du själv säger här då kunna prata samma språk när det gäller förbrukningen på de resp pumparna.
Men den går ju att köra i rent fläktläge utan värme, och om jag fattat rätt så går pumpen automatiskt igång i värmeläge igen när braskaminen slocknat. ME:n får man ju köra i AC drift för att få fläkt utan värme.
Citat från: Raffen skrivet 09 december 2009, 23:22:11...och dessutom skulle vi ju precis som du själv säger här då kunna prata samma språk när det gäller förbrukningen på de resp pumparna. OK. Fast det det går säkert att hitta något vi kan vara oense om iaf även om vi pratar samma språk.
Citat från: Raffen skrivet 08 december 2009, 23:49:28Citat från: Raffen skrivet 08 december 2009, 23:49:28Min ME går ner till ca. 280W mätt med en PM300. Utifall att den visar 10% fel och då även åt fel håll (vilket väl är det normala antar jag) innebär det ca. 310W. Jag funderar dock på att skaffa en Voltcraft (eller bättre) så jag får jämförbara värden med dina Raffen.
Har just rengjort mina pumpar och blev imponerad av hur hög kvaliten verkar vara på Mitshubishinsinnerdel. Alla vred och galler var så distinkta och känndes bra kvalitetsmässigt.Måste också säga att jag är oerhört imponerad av ljudnivån både ute och inne.Utedelen hörs ju inte, bara luftljudet av fläktbladen.
Thumbsup håller med dig, utomhusdelen är också mycket välbyggd.
Autoinställning av fläkt.I instruktionen så står det att man ska höra 2 pip när autoläget är inställt.Det funkar inte i mitt fall. Fläkten har inte gått upp i hastighet utan ligger kvar på lägsta. Symbolen av ett fläkthjul visas i displayen.Är det någon som har liknande problem?