0 medlemmar och 23 gäster tittar på detta ämne.
Citat från: 2000 skrivet 10 juni 2011, 19:29:46Och kanske även tänka på att ställa ned "min framledningstemp" 1.9.3 Vad är fabriksinställningen?
Och kanske även tänka på att ställa ned "min framledningstemp" 1.9.3
vilken framledning ska du ha vis 16 grader ute enligt kurvan.
Citat från: smurfen72 skrivet 10 juni 2011, 20:59:38 vilken framledning ska du ha vis 16 grader ute enligt kurvan.Tror det är 25 grader ut då... men ja har nog hittat felet!Gjorde en "Norsk reset" Stängde helt enkelt av innegivaren i menyn, och startade den igen - nu räknar inte pumpen gradminuter alls på dagtid, står på 0 GM hela dagarna.Ska kolla loggfiler igen senare...(Norsk reset är väl iofs att rycka ur sladden ur väggen å sätta i den igen?)
EDIT:Ursäkta mexitegel. Jag missade din post Måste vara helt blind
(Norsk reset är väl iofs att rycka ur sladden ur väggen å sätta i den igen?)
Citat från: Lexus skrivet 11 juni 2011, 10:10:55Citat från: 2000 skrivet 10 juni 2011, 19:29:46Och kanske även tänka på att ställa ned "min framledningstemp" 1.9.3 Vad är fabriksinställningen?15 ºC. Men det kan ju vara ändrat vid installationen.
Det senaste dygnet har den gjort 6 starter, 3 varmvatten, 1 både och - och alltså 2 värmekörningar.Värmen kördes trots att det var 25 grader vid innegivare... den första gången var ca kl 22 och det var 20 grader ute, den andra gången vid kl 02 och det var 18 grader ute...Finns det nåt sätt att mäta om innegivaren funkar som den ska? Har för mig att jag läst om nån slags Ohmmätning...
Hittade 2 andra inst som jag ändrade:Min. framledning var inställd på 25 grader, sänkte till 20Filtreringstid var inställd på 1 timme, ändrade till 12 eller om det blev 24 tom...Kan ju ha varit nån av dessa som spökade åxå?