0 medlemmar och 11 gäster tittar på detta ämne.
Är det förresten nån som vet vad sidorna 3-15 ska innehålla i meny 3.1 SERVICEINFO? Sidorna 1,2 och 16 till 21 finns ju men de andra hoppas bara över...
Tid &Datum kan inte justeras på min 1245-8 version 887 tillverkad 2009-12-09 är det någon som har lösningen?
Jag läser i handboken att kompressorn ska ge en framledningstemperatur upp till 65 grader, resten (upp till 70 grader) åstadkommes med tillsatsvärme.Min fråga är då varför min tillsats slogs på trots att jag aldrig har haft högre framledningstemperatur än 55 grader. Då är redan tillsatsen inkopplad för att få 55 grader
Citat från: janus skrivet 10 februari 2010, 08:29:24Jag läser i handboken att kompressorn ska ge en framledningstemperatur upp till 65 grader, resten (upp till 70 grader) åstadkommes med tillsatsvärme.Min fråga är då varför min tillsats slogs på trots att jag aldrig har haft högre framledningstemperatur än 55 grader. Då är redan tillsatsen inkopplad för att få 55 grader Kompressorn har inte mer effekt än att den orkar värma till ett viss framledning, därefter klarar ditt radiator/golvvärmesytem att avge all effekt.
Vilken framledningstemp pumpen orkar upp till är alltså beroende på hur väl huset är isolerat, husets storlek, pumpens storlek, borrans temperatur väder och vind och en massa andra saker. Själv får jag vara glad om jag når upp till 40-42 grader framledning när det är 5-10 grader kallt ute.(Nibe 1145-8)
Citat från: 2000 skrivet 11 februari 2010, 12:02:56Vilken framledningstemp pumpen orkar upp till är alltså beroende på hur väl huset är isolerat, husets storlek, pumpens storlek, borrans temperatur väder och vind och en massa andra saker. Själv får jag vara glad om jag når upp till 40-42 grader framledning när det är 5-10 grader kallt ute.(Nibe 1145-8)Vilken framledningtemp din pump orkar beror på hur varmt det är inne.Det är först när innetempen sjunker som framledningstempen följer med ner.
Nu när temperaturen har mildrats så stänger vp av ibland och då har jag märkt att cirkulationspumpen, för elementen, stänger av. Är det rätt? Vad är vitsen med det? När jag hade vedeldning gick cp året runt.