0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Den ger max 9.1kw och nominell effekt är 6.0kw. I hi power läget tror jag den kan prestera lite mer under en kort tid.
Installerad och testad nu... Visst vräker den ur sig värme o fläkten blåser bra.. MEN hade nog väntat mig lite mera av 9,1Kw och "850 kubik storm" Har kanske för stora krav på en LL och har inget annat märke att jmf. med.Utblåstempen ligger på över 50 grader vid full fläkt, bra eller dåligt? (termometern gick inte längre :-) vad ligger ni andra på?Vid "hi-power" riktas spjällen neråt o fläkten/värmen ökar + att 10A säkringen blir varm :-)Testade lite med:Sving upp/ner och H/V, fläkten på auto och temp på 20 grader. Värmde upp nedervåningen på 103 kvadrat till 20 grader och ovanvåningen på 67 kvadrat till 17 grader på några timmar... 6-12 grader ute och helt ouppvärmt inne.Kan nog ligga något i att den är strypt när det är varmt ute för "cop:ens" skull för ute delen verkar inte till att gå på max. Den hörs knappt!R.
Citat från: Ricky_se skrivet 15 april 2009, 22:21:13Installerad och testad nu... Visst vräker den ur sig värme o fläkten blåser bra.. MEN hade nog väntat mig lite mera av 9,1Kw och "850 kubik storm" Har kanske för stora krav på en LL och har inget annat märke att jmf. med.Utblåstempen ligger på över 50 grader vid full fläkt, bra eller dåligt? (termometern gick inte längre :-) vad ligger ni andra på?Vid "hi-power" riktas spjällen neråt o fläkten/värmen ökar + att 10A säkringen blir varm :-)Testade lite med:Sving upp/ner och H/V, fläkten på auto och temp på 20 grader. Värmde upp nedervåningen på 103 kvadrat till 20 grader och ovanvåningen på 67 kvadrat till 17 grader på några timmar... 6-12 grader ute och helt ouppvärmt inne.Kan nog ligga något i att den är strypt när det är varmt ute för "cop:ens" skull för ute delen verkar inte till att gå på max. Den hörs knappt!R.Va det helt utkylt när du började? Vi hade som sagt 8grader varmt i garaget när vi startade vår. 375kubikm luft (156kvm med 2.4 takhöjd) och 5 timmar senare så va det 20 grader varmt. Det va 5-7 grader ute och jag körde bara på Auto-fläkt, HEAT.
Installerad och testad nu... Visst vräker den ur sig värme o fläkten blåser bra.. MEN hade nog väntat mig lite mera av 9,1Kw och "850 kubik storm" Har kanske för stora krav på en LL och har inget annat märke att jmf. med.Utblåstempen ligger på över 50 grader vid full fläkt, bra eller dåligt? (termometern gick inte längre :-) vad ligger ni andra på?Vid "hi-power" riktas spjällen neråt o fläkten/värmen ökar + att 10A säkringen blir varm :-)
Citat från: Ricky_se skrivet 15 april 2009, 22:21:13Installerad och testad nu... Visst vräker den ur sig värme o fläkten blåser bra.. MEN hade nog väntat mig lite mera av 9,1Kw och "850 kubik storm" Har kanske för stora krav på en LL och har inget annat märke att jmf. med.Utblåstempen ligger på över 50 grader vid full fläkt, bra eller dåligt? (termometern gick inte längre :-) vad ligger ni andra på?Vid "hi-power" riktas spjällen neråt o fläkten/värmen ökar + att 10A säkringen blir varm :-)Hej Ricky! Knappast förvånande att 10 Amp säkringen blir varm, vid fullt spett så drar den pumpen säkert upp mot ca 2800 watt. Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 15 april 2009, 23:12:34Citat från: Ricky_se skrivet 15 april 2009, 22:21:13Installerad och testad nu... Visst vräker den ur sig värme o fläkten blåser bra.. MEN hade nog väntat mig lite mera av 9,1Kw och "850 kubik storm" Har kanske för stora krav på en LL och har inget annat märke att jmf. med.Utblåstempen ligger på över 50 grader vid full fläkt, bra eller dåligt? (termometern gick inte längre :-) vad ligger ni andra på?Vid "hi-power" riktas spjällen neråt o fläkten/värmen ökar + att 10A säkringen blir varm :-)Hej Ricky! Knappast förvånande att 10 Amp säkringen blir varm, vid fullt spett så drar den pumpen säkert upp mot ca 2800 watt. Mvh Raffen.Som sagt, jag har en toppnotering på 3006 watt på min 16A är nog att föredra. Även fast min C10 har hållt bra hittills Om än viktigare är nog att man inte hänger på detta monster på ett vanligt 1-fas uttag med 1.5mm2 trådar. DÅ KAN DET LÄTT BLI EN BRAND! Vilket man som sagt tycker försäljarna borde tala om!!!