0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag kollade min 2025-6 nyss. Den drar 1,6 kw för tillfället.Enligt Nibes instruktionsbok ger den då ca 4 kw. Det tvivlar jag på. Min framledningstemp är under 40 grad, vilket inte räcke för att hålla stugan tillräckligt varm. Det är -13,7 gr i Örebro just nu.Min pump ger i min stuga tillräckligt värme ned till -5 gr.Jag har inga eltillskott.
Det är nog väldigt olika beronde hur husen är isolerade. Hade jag haft en 2025-6 hade jag nog inte klarat under 0 ºC utan att använda spetsen. Du måste ha bra isolerat kanske 3 glasfönster mm Själv har jag tegel kåk 90m2 över våning samt 90 m2 uppvärmd källare. 100ml isolering i väggarna. Källarn verkar bara murad med leka block ingen isolering i plattan. 200 mm kutterspån på vinden samt kopplade 2 glasfönster. Har en förb på ca 5kw vid 0 ºC
Pumpen slog av igen igår kväll samma larm.Fick tag i nibe, och de hänvisade mig till deras service trallalla då det uppenbarligen var nåt garantifel. frågade specifikt om det var de som skulle lösa garantin eller om det var nibe som skulle initiera det hela... Fick till svar att det var servicen som skulle skicka in nödvändiga papper.Servicekillen som ringde kom också fram till att det troligen var knas nånstans på högtrycksidan. Detta kunde också göra att pumpen tappade effekt. Men även att det var nibe som var tvugna att initiera det hela för att han skulle komma ut. Jag påtalade då vad nibe sagt vid förra samtalet och fick till svar att de brukade göra så för de hade så mycket att göra. Ringde nibe och de stängde självklart kl 12 . Dessutom så kommer den inte att bli fixad förren tidigast efter nyår, jävla dynga å behöva köra med el. Ett tips för er som har intallerat själva, ni ringer till installatörslinjen om ni får problem. Inte linjen för privatpersoner.
Var det Nibes allihop?Men tycker nog det är skitsvagt att inte mäta upp noggranna utan bara hänvisa till kontakt med Nibe och väntetid två veckor till. Gör han så med alla akutfall??Får väl för f-n felsöka själv lite eller dålig kompetens??Om två veckor har han väl 40akutfall: Alltså nuvarande 20 plus 20 till inom väntetiden.Närmar sig 2025... Har varit tv-tekniker och inte f-n kunde jag hänvisa till kontakt med general agent....Hade blivit ihjälslagen då.....