0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vilken temperatur har du inställt på din? Vilken Swing-effekt och så vidare? Jag kör på Swing rörelse åt båda håll och HEAT 16grader samt Auto-fläkt.
Det står i Nocrians handbok att man ska rikta spjällen neråt om man vill värma, och utmed taket om man vill kyla. Vet inte om det spelar så hemskt mycket roll. Vad innebär ECO-läget? Skönt o höra att den inte ger upp för att det blir kallt iaf. Den kämpar på bra? Hur länge har du haft den?
Nu är ju ditt hus mindre, och garanterat bättre isolerad bottenplatta än vårt garage på näramre 350kubikmeter luft. Men det ska bli väldigt spännande i vinter! ECO-läget är inget jag tjänar på nu då antar jag? Är nog inte fullt med på varför man vill ha 70% effekt. Den jobbar väl ändå mot inställd temperatur?
Några andra spontana ideer?
Citat från: Tegheim skrivet 02 januari 2010, 17:54:55Några andra spontana ideer?1) Kontrollera att trågvärmekabeln fungerar som den ska när du har fått bort all is. Den verkar behövas vid kallare/svårare väderlek.2) Köp en byggfläkt till och ställ den sedan under innedelen att använda vid ev. framtida behov av backup-värme då Nocrian isat igen.
1) Vad jag vet så är inte trågvärme-kabeln inte standard på denna? Jag har inte köpt till någon heller, så jag tog för givet att jag var utan. Däremot saknar jag själva tråg-pluggen och anslutningsröret som jag ser i mina installations-papper. Detta var inget installatören reagerade över heller.2) Visst skulle en byggfläkt vara bra att ha som stöd, men, denna värmepumpen är ju en känd Norrlands-pump med hela 9.1kw som max och 6.1kw nominell effekt. Ska klara av ca 350kvm enligt Fujitsi själva om jag minns rätt. Och jag har endast 130kvm och bor på småländska höglandet.