0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
...Våra grannar konvertarade till fjärrvärme, de tänkte som du, jättedåliga element och vv beredare, blir kul och se hur många kwh de blir med fjv.Ha du säkrat ner huvudsäkringen? Jag säkrade ned från 20A till 16A, gjorde 1100kr/år, vidare tycker jag att den fasta avgiften är lite dyr på Fjv, tror det var över 3-4000kr.Vet 2 st på denna gata som tackade nej till Fjv, sen ångrade de sig när allt var igengrävt, de kostade inget extra att dra in det.Vet du om bidraget finns kvar? Eller är potten slut?/Andreas.
Fjärrvärmen suger då det är i mellanperioden då man kan säga svalt ute. Då matar dom inte ut tillräckligt så det kan kännas kallt inne. Men sedan då kylan kommer fungerar det bra, men bristen återkommer om det är en kall sommar. Men det är min och bekantas erfarenheter fast även i olika fjärrsystem. Så då passar din LL rätt bra å ta till. Det svider att köra direktel då man egentligen betalat i förväg för fjärrvärme.
Oj dubbla priser som vi har! och danska kronor! Här i Umeå ligger fjärrvärmepriset på ca 50öre/kwh och elen ligger runt 80-90öre/kwh med vattenfall..
Som jag svarade Apan så har jag ingen kunnskap i fjärrvärme. annat än den jag själv erfarit. Och är det så att det går att få högre temp inne då det är några + grader ute så ska mina bekanta informeras om detta. MEN! I ditt inlägg om byte av elcentral förstår jag inget??? Propp eller evighetsbrytare med evighetslivslängd? Byter du ut hela ditt elsystem nu?